اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مشاور هنیه: بازگشت به توافقنامه ۲۰۰۵ برای اداره گذرگاه رفح را نمی‌پذیریم

مشاور سیاسی نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه تاکید کرد دولت غزه هرگز بازگشت به توافقنامه سال ۲۰۰۵ برای اداره گذرگاه مرزی رفح را نمی‌پذیرد.

مشاور هنیه: بازگشت به توافقنامه ۲۰۰۵ برای اداره گذرگاه رفح را نمی‌پذیریم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه فلسطین الیوم، «یوسف رزقه» گفت که گذرگاه رفح به حاکمیت محض فلسطینی و مصری بدون هیچ گونه دخالت خارجی نیاز دارد.

وی اظهار داشت که بازگشت اروپایی‌ها و مسئولان رژیم اشغالگر به گذرگاه رفح بر اساس توافقنامه‌های قبلی، سوء استفاده آشکار و غیرقابل قبول از شرایط کنونی مصر به عنوان ناظر اصلی بر گذرگاه رفح است.

وی گفت: آنچه رسانه‌های خبری در خصوص پافشاری رهبران تشکیلات خودگردان برای بازگشت به توافقنامه 2005 از آن سخن می‌گویند، غیرملی و غیراخلاقی است.

رزقه همچنین با تاکید بر اینکه توافقنامه 2005 برای اداره گذرگاه از بین رفته است و دیگر وجود ندارد، افزود که هدف اصلی از این توافقنامه در تنگنا قرار دادن فلسطینیان در نوار غزه بود.

روزنامه الشرق الأوسط به نقل از یک منبع تشکیلات خودگردان نوشت که این تشکیلات طرح‌های بی‌سابقه درباره نوار غزه از جمله بازگشت گارد ریاست تشکیلات خودگردان به گذرگاه رفح با هماهنگی مصر و برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی بدون حماس را در دست بررسی دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول