اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه پیش‌بینی کرد

تولید 100 هزار تن جو در کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم شهرستان کرمانشاه حدود 130 هزار تن و میزان تولید جو نیز 100 هزار تن در سال‌جاری باشد.

تولید 100 هزار تن جو در کرمانشاه

شهریار قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم شهرستان کرمانشاه حدود 130 هزار تن و میزان تولید جو نیز 100 هزار تن باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: با استقبال کشاورزان، 17 هزار و 318 هکتار از مزارع گندم آبی و دیم و 21 هزار و 856 هکتار از مزارع جو آبی و دیم تحت‌پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

قاسمی تصریح کرد: برداشت مزارع گندم و جو شهرستان کرمانشاه از اوایل تیرماه شروع شده و تاکنون بیش از 80 درصد از مزارع این شهرستان با بهره‌گیری از تعداد 137 دستگاه کمباین مهاجر، 175 دستگاه کمباین بومی و با نظارت اکیپ‌های متشکل از کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی تابعه و نیز کارشناسان عضو شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای برداشت شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون حدود 93 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط 15 مرکز خرید تضمینی زیر نظر اداره غله و خدمات بازرگانی با قیمت تضمینی مصوب خریداری شده است.

این مسئول در خصوص شرایط آب و هوایی کرمانشاه گفت: این شهرستان با داشتن موقعیت و شرایط آب و هوایی ویژه همواره سطح وسیعی از زمین‌های حاصل‌خیز استان را به خود اختصاص داده است و سالانه درصد بالایی از تولید محصولات عمده از قبیل گندم، جو، ذرت، نخود، چغندرقند و محصولات سبزی و صیفی در این شهرستان تولید می‌شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه، همین موفقیت‌ها در حوزه کشاورزی، کرمانشاه را در جرگه شهرستان‌های موفق در تولید محصولات زراعی قرار داده است. 

انتهای پیام/2700/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول