اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پسماند بجنورد:

تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حواشی بجنورد مشکل‌ساز شده است

مدیرعامل سازمان پسماند بجنورد تاکید کرد: تخلیه نخاله‌های ساختمانی اکنون در حواشی و بعضا معابر این شهر مشکل ساز و به یک معضل تبدیل شده است.

تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حواشی بجنورد مشکل‌ساز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اصغر بابایی بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه سازمان پسماند حریف برخی از ماشین آلات حمل نخاله ساختمانی که اقدام به تخلیه این نخاله‌ها در قسمت‌های مختلف می‌کنند، نیست، خواستار تدبیر شورای اسلامی بجنورد در این زمینه شد.

وی افزود: البته این سازمان برای ساماندهی ماشین آلات حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی تاکنون 300 دستگاه کارت برای افراد فعال این بخش صادر کرده است و آنها مکلف بوده که نخاله‌های ساختمانی را در محل معین تخلیه کنند.

بابایی تصریح کرد: با این وجود هنوز ماشین آلات قابل توجهی وجود داشته که در این چارچوب فعالیت نکرده و خودسرانه اقدام به تخلیه زباله در محل‌های مختلف کرده که باعث تخریب اراضی و محیط زیست شده است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در این شهر در حوزه نخاله ساختمانی مشکلاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: دره‌های اطراف شهر به ویژه جاده شهرک فرهنگیان به خاطر این موضوع اکنون در حال پر شدن بوده که اعتراضات مردم را نیز در پی داشته است.

مدیرعامل سازمان پسماند بجنورد همچنین در این نشست خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حمل و ساماندهی نخاله ساختمانی شد.

رئیس شورای اسلامی بجنورد هم در این نشست ساماندهی محل‌های تخلیه زباله در این شهر را ضروری خواند.

سیدمحمد لنگری اظهار کرد: نباید به بهانه ساخت و سازT پیرامون بجنورد دچار آسیب شود از این رو باید سازمان پسماند نسبت به این مهم نظارت‌های لازم را داشته باشد و شورای اسلامی بجنورد هم آماده همکاری است.

وی در عین حال در مورد پیشنهاد سازمان پسماند شهرداری بجنورد در مورد ساماندهی حمل و همچنین استقرار باکس‌های تخلیه نخاله‌های ساختمانی گفت: نباید در این زمینه هزینه اضافی بر شهروندان به هنگام ساخت و ساز تحمیل شود و نارضایتی در پی داشته باشد.

لنگری بر انجام مطالعات و بررسی‌های لازم از سوی سازمان مدیریت پسماند به منظور نحوه ساماندهی خودروهای حمل و تخلیه زباله و همچنین باکس‌های بخش خصوصی شد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی بجنورد هم انتقال نخاله‌های ساختمانی از سوی بخش خصوصی را به سبب تحمیل هزینه‌های قابل توجه فاقد توجیه دانست و گفت: طبیعتاً هر شهروندی که اقدام به تخریب و ساخت و ساز واحدهای مسکونی خود نموده، اقدام به حمل نخاله‌های ساختمانی از طریق ماشین آلات موجود نیز خواهد کرد.

رضا فیروزه اظهار کرد: البته بعد از مراحل ساخت و ساز می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی در قالب باکس‌ها با تعرفه معین استفاده شود.

وی هرگونه تصمیم گیری برخلاف این مهم را موجب نارضایتی مردم دانست و گفت: شورای اسلامی بجنورد، نمایندگان مردم بوده و هیچ‌گاه از حقوق آنان کوتاه نخواهد آمد.

فیروزه با تاکید بر اینکه نباید در کار جاری مردم و حتی سرمایه‌گذاری شهری با مشارکت بخش خصوصی زحمت ایجاد کرد افزود: اکنون در بسیاری از شهرهای بزرگ بسته‌های سرمایه گذاری چون زمین، پروانه، امتیازات آماده بوده و سرمایه گذاران هیچ‌گونه دغدغه‌ای را در این زمینه نداشته لیکن در بجنورد همچنان مشکلاتی وجود داشته و بعضاً مشکلاتی هم به آن افزوده می‌شود که این شایسته مرکز استان نیست.

عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد هم خواستار مشخص شدن معدن تخلیه نخاله‌های ساختمانی در یکی از مناطق این شهر شد.

ابراهیم امانی با بیان اینکه این اقدام باید سال‌ها پیش انجام می گرفته تا پیش از این محیط زیست و اراضی پیرامون شهر دچار مشکل نمی‌شدند، گفت: با این وجود لازم است تا سازمان پسماند محلی مناسب را برای تخلیه نخاله ساختمانی پیش‌بینی و باید نظارت‌های لازم را نیز برای تمکین رانندگان ماشین آلات باربری حمل نخاله ساختمانی داشته باشد.

عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد هم با انتقاد از سامان نیافتن محل‌های تخلیه نخاله ساختمانی در این شهر اظهار کرد: باعث تأسف است که پس از سال‌ها باید در این زمینه همچنان مطالبی ارائه شود.

جمشید گریوانی خواستار اقدام ضربتی شهرداری برای فیصله دادن مشکل نخاله‌های ساختمانی شد و گفت: شورای شهر هم برای ساماندهی آن حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/63002/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول