اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

سفرهای خارجی شهرداری ثمری برای همدان نداشت / شهرداری تعطیل است

فرماندار همدان گفت: اعضای شهرداری چندین سفر خارجی رفتند و قرار بود دستگاه‌های مدرن برای دفن بهداشتی زباله‌ها خریداری شود اما هیچ اقدامی در این مورد انجام نشده است.

سفرهای خارجی شهرداری ثمری برای همدان نداشت / شهرداری تعطیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در جلسه ساماندهی تخلیه نخاله‌های ساختمانی شهرستان همدان با بیان اینکه همدان روزانه 550 تن زباله تولید می‌کند، اظهار داشت: در طول شش سال گذشته مدیریت پسماند چند تا مشکل را حل کرده است؟

وی ادامه داد: اعضای شهرداری چندین سفر خارجی رفتند و قرار بود دستگاه‌های مدرن برای دفن بهداشتی زباله‌ها خریداری شود اما هیچ اقدامی در این مورد انجام نشده است.

فرماندار همدان در ادامه با انتقاد از اینکه شهرداری تعطیل است، گفت: شهردار گرفتار است و در شهر نیست.

وی افزود: شهرداری ده‌ها قول داد و به هیچ کدام از آنها در خصوص ساماندهی نخاله‌ها و سایت تخلیه نخاله‌ها در رباط شورین عمل نکرد.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه پارکینگ خودروی سنگین در شهر همدان وجود ندارد تصریح کرد: طبق تعهد خود شهرداری قرار بود فقط تا 6 ماه در سایت رباط شورین تخلیه شود اما بیش از یک سال است با خلف وعده شهرداری تخلیه نخاله انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: اگر شهرداری بانک اطلاعاتی از کامیون‌های حامل نخاله ندارد خیلی بد است و به نظر می‌رسد که باید از کامیون‌داران بانک اطلاعاتی تهیه کرد و برای کنترل آنها gps روی خودروها نصب شود تا از تخلیه نخاله در حریم جاده‌ها و... جلوگیری شود.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه در بحث جمع‌آوری زباله‌ها همدان عقب مانده‌ترین شهر ایران است بیان داشت: ظرف 20 روز آینده جلسه‌ای با دهیاران درخصوص جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی تشکیل شود.

وی ادامه داد: شهرداری ظرف 20 روز آینده گزارش عملکرد از تفکیک زباله‌ها، سفرهای شهرداری به خارج و دیگر اقدامات شهرداری را به کارگروه ساماندهی تخلیه نخاله ارائه دهد.

قهرمانی‌مطلق گفت: در طول پنج سال گذشته کارگروه ساماندهی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در همدان تشکیل نشده است.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با بیان اینکه کامیون‌های حامل زباله و نخاله در شهر ایجاد ترافیک می‌کنند گفت: کامیون‌های متخلف بعد از توقیف با اخذ جریمه از دستگاه قضایی زودتر از موعد مقرر خودرو را ترخیص می‌کنند.

علی فکری افزود: در حال حاضر خلافی کامیون‌ها به طور متوسط بیش از یک میلیون تومان شده و ما در پلیس راهور شدیدترین برخوردها را با کامیون‌های متخلف داریم اما شهرداری باید برای کامیون‌های حامل نخاله الزاماتی را ایجاد کند.

وی ابراز داشت: در شهر همدان پارکینگ خودروی سنگین نداریم و کامیون‌های توقیف شده را به پارکینگ خودروهای سبک منتقل می‌کنیم که آن هم مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/89019/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول