اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مرکز حقوق بشر بحرین:

جان زینب الخواجه فعال بحرینی در خطر است

مرکز حقوق بشر بحرین هشدار داد جان زینب الخواجه از فعالان مبارز بحرینی زندانی در زندان‌های رژیم آل خلیفه در خطر است.

جان زینب الخواجه فعال بحرینی در خطر است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین نگرانی شدید خود را درباره اقدام مسئولان بحرینی در اعمال محدودیت‌ها علیه فعالان بحرینی زندانی ابراز داشت. زینب الخواجه با زنانی هم سلول است که دچار هپاتیت نوع A و B و عفونت‌های بسیار مسری بدون واکسیناسیون هستند و مدیریت زندان شکایت زینب الخواجه دراین باره را نادیده می‌گیرد.

این مرکز افزود: خانواده زینب الخواجه ابراز نگرانی کرده‌اند زیرا زینب وزن زیادی را از دست داده است و همچنین 13 چهره سرشناس ملی به مکانی کوچکتر برده شده و هر چهار فعال در یک زندان کوچک قرار داده شده‌اند.

مرکز حقوق بشر بحرین گفت: مسئولان بحرینی به تشدید محدودیت‌ها علیه فعالان بازداشت شده ادامه می‌دهند که زینب الخواجه یکی از بارزترین فعالان در زمینه حقوق بشر است که مدت محکومیت خود را در ارتباط با چند پرونده در زندان زنان شهر عیسی می‌گذراند و هدف مداوم محدودیت‌های مدیریت زندان قرار داد و هم اکنون با زنانی هم بند است که مبتلا به هپاتیت نوع A و B هستند و مدیریت زندان به وی گفته است که واکسینه نخواهد شد. مدیریت زندان شکایت زینب را نادیده می‌گیرد و این امر وی را در معرض خطر ابتلا به هپاتیت قرار داده است.

یک پزشک در گفت‌وگو با مرکز حقوق بشر بحرین با تشریح علائم و شیوه انتقال ویروس هپاتیت افزود: اوضاع ناگوار زندان‌ها از شلوغی گرفته تا تهویه نامناسب و وضعیت نامطلوب فاضلاب و نظافت و کیفیت بد غذا مزید بر علت شده و به سرایت بیماری‌هایی که می توان با واکسن جلوی آن را گرفت، کمک کرده است.

همه زندانیان با هم از همان غذا می‌خوردند که این امر خطر شیوع عفونت را زیاد می‌کند و این درحالی است که از خروج زینب الخواجه از اتاق‌های زندان از ماه مارس سال 2012 میلادی جلوگیری شده است؛ امری که خطر ابتلا به عفونت و بیماری را زیاد و سلامت وی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بحرین از سال 2011 میلادی شاهد تظاهرات مسالمت آمیز مردم برای دستیابی به آزادی و دموکراسی است که با سرکوب مواجه شده است.

رژیم بحرین در این مدت شماری را شهید یا زخمی یا بازداشت و شکنجه کرده و با پرونده سازی به زندان انداخته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول