اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

ایجاد فضای آموزشی و تأمین نیروی مدارس عشایری در اولویت است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بر توجه به مناطق مرزی و عشایری و تأمین فضا و تجهیزات لازم در این مناطق تاکید کرد و گفت: ایجاد فضای آموزشی و تأمین نیرو برای مدارس عشایری سیار در اولویت است.

ایجاد فضای آموزشی و تأمین نیروی مدارس عشایری در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، محمد وحیدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به احداث 110 کلاس در این مناطق از مجموع کلاس‌های تحویل داده شده توسط اداره نوسازی مدارس به آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در راستای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان نیز 450 نفر از بانوان دبیر ویژه این مناطق ساماندهی شده‌اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مدارس استثنایی پیگیری‌های ویژه‌ای را می‌طلبند، افزود: در همین راستا پوشش دبیری تخصصی در حوزه دانش آموزان استثنایی مهم‌ترین رویکرد سازمان در طول 6 سال گذشته بوده است.

وحیدی تصریح کرد: در همین راستا اکثر معلمان این مدارس سابقه دبیری تخصصی برای آموزش در این مدارس را پیدا کرده‌اند و در حال حاضر میانگین معلم و دانش آموز استثنایی در استان به 5/4 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین آینده شغلی دانش‌آموزان استثنایی، گفت: دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند به لحاظ انجام کارهای یدی ظریف‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کنند ولی متأسفانه به پوشش اشتغال آن‌ها توسط سازمان‌های مربوطه کمتر توجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: با راه‌اندازی کارگاه‌های مشترک تولیدی برای فارغ‌التحصیلان این مدارس به طور حتم علاقه‌مندی خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در این مدارس و توجه به وضعیت آینده آن‌ها بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری، مهم‌ترین درخواست سازمان آموزش و پرورش از نوسازی مدارس را اولویت قرار دادن بحث تعمیرات فضاهای آموزشی در فاصله باقی مانده تا شروع سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

وحیدی اظهار کرد: همچنین لازم است مدارس آماده تحویل با اولویت رفع مشکل کمبود فضای آموزشی به ویژه در مناطقی که نیاز به جا به جایی فوری دارند صورت گیرد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به تحصیل یک هزار و 13 دانش آموز در مدارس خاص استثنایی استان، گفت: این دانش‌آموزان در 64 مدرسه و 148 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

حسین نعمتی اظهار کرد: برخی از پروژه‌های مصوب سفرهای استانی هیئت دولت دهم و نهم مربوط به آموزش و پرورش اسفراین استان اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: تجهیزات توان‌بخشی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی بسیار اندک بوده و با وجود استفاده از ظرفیت خیران نیاز دانش‌آموزان به این تجهیزات برطرف نشده است.

نعمتی همچنین از تحصیل 300 دانش‌آموز به روش تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر با ایجاد 9 مرکز اختلالات یادگیری در استان خدمات قابل توجهی به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی از کمبود اعتبار برای به روز رسانی فعالیت‌های آموزشی و نرم افزاری و استفاده از کتب، هوشمند سازی مدارس استثنایی، توجه به خانواده‌های دانش آموزان استثنایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمبود تجهیزات توان‌بخشی به عنوان مهم‌ترین مسائل آموزش و پرورش استثنایی استان یاد کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد هم در این نشست با تاکید بر ضرورت احداث معلم سرا در مدارس مناطق مرزی استان، گفت: این امر می‌تواند در ایجاد انگیزه برای ماندگاری بیشتر معلمان در روستاهای مرزی بسیار تأثیرگذار باشد.

جمشید عین‌بیگی بر اختصاص اعتباری برای سرویس ایاب و ذهاب معلمان مناطق محروم تأکید کرد و افزود: اعتباری باید پیش بینی شود تا زمینه تهیه سرویس ویژه رفت و آمد آسان و امن این قشر فراهم شود.

وی توسعه بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مناطق مرزی را نیز خواستار شد و از آن به عنوان یک ضرورت یاد کرد.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول