اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بومی‌گرایی رمز صعود علیصدر همدان

با اتمام پلی‌آف لیگ دسته دوم فوتسال کشور علیصدر همدان موفق شد با استفاده از نیروهای بومی به لیگ دسته اول کشور صعود کند.

بومی‌گرایی رمز صعود علیصدر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتسال علیصدر همدان در فصل جاری لیگ دسته دوم فوتسال با مدیرعاملی عبدالرضا رضاییان و سرمربیگری سیدابوالقاسم حسینی بر اساس قرعه‌کشی در گروه جنوب قرار گرفت.

این تیم در گروه جنوب با تیم‌های برناخوزستان، آذرخش بندرعباس، مس رفسنجان، شاهین کرمانشاه، میلاد نور مرکزی، شاهین لردگان، اشترانکوه ازنا، کیان اصفهان و مقاومت اشترانکوه هم‌گروه شد.

در فصل جاری علیصدری‌ها با برنامه‌تر از گذشته قدم به میدان رقابت‌ها گذاشتند و از هفته‌ها قبل از آغاز لیگ با تمرینات و بازی‌های تدارکاتی آماده درخشش در لیگ دسته دوم فوتسال شدند.

این باشگاه خصوصی با استفاده از جوانان آینده‌دار بومی و استفاده از ترکیب بومی در کادر فنی و مدیریت باشگاه با شعار تحول در فوتسال همدان و تمرکز بر روی بومی‌گرایی و با غیرت و تعصب جوانان این شهر وارد لیگ دسته دوم شد تا با تجربیات فصل گذشته که تا یک قدمی لیگ دسته اول پیش رفتند و ناکام ماندند این بار راهی لیگ دسته اول شوند.

در اینجا قصد داریم نگاهی به عملکرد این باشگاه در نیم فصل اول و دوم داشته باشیم.

جدایی حسینی با پنج برد از پنج بازی

با آغاز فصل علیصدر در نخستین بازی در یک بازی بیرون خانه به لرستان سفر کرد و در یک بازی سنگین و دشوار با نتیجه سه بر دو اشترانکوه ازنا را شکست داد تا با برد لیگ را آغاز کند.

در هفته دوم علیصدر در خانه میزبان تیم میلاد نور مرکزی بود در این دیدار خانگی بازی علیصدری‌ها زیاد چنگی به دل نزد و تنها موفق شدند با بردی ناپلئونی از سد تیم اراکی گذر کنند تا نوار بردهای این تیم همچنان ادامه داشته باشد.

در هفته سوم و چهارم نیز علیصدر موفق شد با نتایج مشابه دو بر یک از سد تیم‌های شاهین لردگان و برناخوزستان عبور کند.

در اوج موفقیت علیصدر همدان خبر جدا شدن سیدابوالقاسم حسینی شوک بزرگی به جامعه فوتسالی همدان وارد کرد و این سئوال به وجود آمد که دلیل جدایی سرمربی موفق علیصدر که از چهار بازی 12 امتیاز کسب کرده؛ چیست!؟

طی مصاحبه‌ای که حسینی در این زمینه با خبرگزاری فارس همدان داشت، دلایل خود را مسائل شخصی اعلام کرد.

بعد از این استعفا علیصدر با مرتضی عظیمی کمک‌مربی حسینی به کار خود ادامه داد.

باخت برابر بندرعباس و اضافه شدن خسروی به کادر فنی

بعد از استعفای حسینی به نظر می‌رسید که بین فرصتی که علیصدر به شرایط نبود حسینی عادت کند، مشکلی به وجود بیاید و این نظریه درست از آب در آمد برد هفته پنجم مقابل مقاومت چهارمحال و بختیاری را هم باید به حساب سرمربی قبلی گذاشت چون هنوز هم تفکرات تاکتیکی حسینی بر این تیم حکمفرما بود.

اما تبعات جدایی حسینی از سمت سرمربیگری علیصدر در هفته ششم با باخت سنگین این تیم در بندرعباس رقم خورد که باعث شد شوک بزرگی به این تیم وارد شود و مدیرعامل این تیم به علت خلأ حسینی، مربی بادانش لیگ برتر علیرضا خسروی را به عنوان مشاور فنی به کادر فنی علیصدر اضافه کرد تا خیال معدود هواداران این تیم از بابت حس نشدن خلأ حسینی راحت شود.

اضافه شدن خسروی وزنه خاصی به بدنه باشگاه علیصدر وارد کرد تا دانش این مربی با سابقه به کمک علیصدر همدان بیاید.

بازگشت علیصدر به روزهای اوج

تیم فوتسال علیصدر همدان خیلی زود دوباره به روزهای اوج خود بازگشت، در هفته هفتم علیصدر در یک بازی سنگین خانگی میزبان حریف کرمانشاهی خود بود بازی که بوی دربی غرب کشور بین همدان و کرمانشاه را دوباره به مشام‌ها رساند.

در این بازی کرمانشاهی‌ها تا دقایق پایانی موفق شدند علیصدر را اذیت کنند، اما تجربه بالای کادر فنی و بازیکنان علیصدر در دقایق پایانی باعث شد تا این تیم با چهار گل شاهین را در هم بکوبد و دوباره روزهای خوب علیصدر فرا رسد.

علیصدر در هفته هشتم باید در یک دیدار بیرون خانه به رفسنجان سفر می‌کرد این بازی به علت اینکه بعد از باخت بیرون خانه برابر بندرعباس نخستین بازی بیرون خانه علیصدر بود کمی دچار حساسیت شده تا علیصدر بار دیگر در بازی‌های بیرون خانه خود را محک بزند و خوشبختانه بازیکنان این تیم موفق شدند تا از این بازی نیز دست پر بیرون بیایند و با نتیجه سه بر دو مس رفسنجان را در هم بکوبند.

در هفته پایانی جنجالی‌ترین بازی لیگ دسته دوم فوتسال در همدان رقم خورد مصاف کیان سپهر اصفهان با علیصدر از کارت قرمز برای بازیکنان دو تیم گرفته تا اخراج کادر فنی و درگیری همه چیز را داشت.

علیصدر در حالی که در نیمه دوم و دقایق پایانی با نتیجه سه بر یک در خانه از کیان شکست خورده بود، اما در ثانیه‌های پایانی بازی موفق شد بازی باخته را با نتیجه چهار بر سه با پیروزی پشت سر بگذارد تا همچنان در همدان شکست این تیم دست نیافتنی باشد.

علیصدر قهرمان نیم‌فصل اول

با پایان یافتن نیم‌فصل اول لیگ دسته دوم فوتسال علیصدر با شکست تیم‌های اشترانکوه ازنا، میلاد نور مرکزی، شاهین لردگان، برناخوزستان، مقاومت چهارمحال و بختیاری، شاهین کرمانشاه، مس رفسنجان و کیان‌سپهر اصفهان با کسب هشت پیروزی و تنها یک شکست برابر آذرخش بندرعباس با 24 امتیاز قهرمان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتسال گروه جنوب شد.

علیصدر با تیم دوم جدول برناخوزستان هشت امتیاز فاصله دارد و با خیال آسوده در صدر جدول جا خوش کرده است.

علیصدر در نیم‌فصل دوم از 9 بازی باید پنج بازی را در همدان برگزار کند و در هفته پنجم و ششم دو بازی را متوالی در همدان برگزار می‌کند که این موضوع می‌تواند کار علیصدر را برای صعود راحت‌تر کند.

افت و خیز علیصدر در نیم فصل دوم

نیم فصل دوم بدون وقفه آغاز شد و علیصدر این بار در همدان پذیرای تیم اشترانکوه بود که موفق شد با به راه انداختن کارناوال گل با نتیجه 6 بر دو  اشترانکوه را راهی لرستان کند و همچنان در صدر جدول جا خوش کند اما در هفته یازدهم علیصدر در یک بازی پرحاشیه در اراک بازی را به میلاد نور این شهر و با نتیجه سه بر دو واگذار کرد تا ترمز این تیم کشیده شود.

در نیم‌فصل دوم علیصدر یکی در میان یا می‌برد و یا می‌باخت و این موضوع باعث شد اختلاف این تیم با تیم‌های تعقیب‌کننده بیشتر شود و علیصدر در خطر از دست دادن صدر جدول قرار بگیرد.

در هفته دوازدهم علیصدر با نتیجه چهار بر دو در همدان شاهین لردگان را شکار کرد اما در هفته سوم با همین نتیجه شکار برناخوزستان شد تا سریال برد و باخت‌های علیصدر همچنان ادامه داشته باشد.

بهترین نتیجه علیصدر در هفته چهاردهم در همدان رقم خورد و این تیم با نتیجه هشت بر دو مقاومت شهرکرد به رگبار بست.

در هفته پانزدهم و شانزدهم علیصدر با نتیجه‌های یک بر صفر و چهار بر سه برابر تیم‌های آذرخش بندرعباس و شاهین کرمانشاه تن به دو شکست پیاپی داد تا هواداران این تیم باعث از آینده این تیم احساس نگرانی کنند.

در هفته هفدهم علیصدر در همدان با نتیجه پنج بر دو مس رفسنجان را شکست داد و در هفته پایانی برابر تیم اصفهانی کیان سپهر با نتیجه چهار بر سه شکست خورد.

نگاهی به عملکرد علیصدر در نیم فصل دوم نشان می‌دهد این تیم از 9 بازی و 27 امتیاز ممکن تنها 12 امتیاز را کسب کرد که به نسبت نیم‌فصل اول که از نه بازی 24 امتیاز کسب کرده بسیار ضعیف بود و شاید اگر عملکرد خوب علیصدر در نیم فصل اول نبود شاید این تیم در پایان فصل لیگ دسته دوم نمی‌توانست در مقام قهرمانی قرار بگیرد و علیصدر مدیون عملکرد خوب خود در نیم فصل اول است البته باید پذیرفت کسب امتیاز در نیم‌فصل دوم با توجه به شناخت تیم‌ها نسبت به یکدیگر و جذب نفرات جدید بسیار دشوارتر از نیم فصل دوم است.

صعود مقتدرانه به لیگ دسته اول

پس از قهرمانی علیصدر در گروه جنوب لیگ دسته دوم فوتسال کشور با توجه به تصمیم فدراسیون فوتبال تیم اول و دوم دو گروه شمال و جنوب به صورت ضربدری باید برای صعود به لیگ دسته اول با یکدیگر بازی کنند که حریف علیصدر در گروه شمال تیم کات شاهرود بود که باید در یک بازی رفت و برگشت این دو تیم به مصاف یکدیگر می‌رفتند.

کات با 37 امتیاز در گروه شمال به مقام دوم رسیده بود و در این طرف میدان علیصدر همدان با 36 امتیاز قهرمان گروه جنوب شده بود بازی رفت این دو تیم ابتدا در شاهرود برگزار شد.

دیدار رفت کات شاهرود و علیصدر همدان در سالن شهید اکبری شاهرود سوت خورد و میزبان یعنی کات در ابتدا به به گل رسید و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

نیمه دوم را علیصدر طوفانی آغاز کرد و حاصلش نیز گل تساوی بخش علیصدر بود پس از آن بازی افت و خیز زیادی داشت در اواخر بازی علیصدر دو گل پیروزی‌بخش را به ثمر رساند و بدین ترتیب علیصدر در گام اول و در خانه کات این تیم را سه بر یک شکست داد.

با این برد علیصدر نیمی از راه را در خانه حریف طی کرد تا بتواند با کسب تنها یک مساوی در برابر تماشاگران خود و مردم جشن صعود بگیرد.

در بازی برگشت که علیصدر همدان خود را مهیای بازی کرده بود، با تبلیغات گسترده در یک بازی خانگی باید به مصاف کات می‌رفت.

بر اساس اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت این دیدار بر عهده پژمان رضایی، ابراهیم مصیبی، علی حیدری، مجید اکبری و نظارت این بازی به منوچهر نظری گذاشته شده بود.

همدانی استقبال نسبتاً خوبی از این بازی کرده بودند و مدیرکل ورزش و جوانان همدان و مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر و رییس هیئت فوتبال همدان میهمانان ویژه این بازی بودند.

با آغاز بازی، علیصدری‌ها کمی دچار استرس شدند و بازی پراشتباه و رو به عقبی را به نمایش گذاشتند که نباید از انگیزه تیم کات گذشت همین مسئله باعث شد علیصدر در دقایق ابتدایی با یک گل از حریف خود عقب بیفتند.

اما بعد از این گل بازیکنان علیصدر به خود آمدند و با تشویق هواداران بازی زیبا و رو به جلوی همیشگی خود را ارائه دادند و دقایقی بعد توسط بازیکن جوان و خوش‌آتیه همدانی امید بهرامی گل تساوی را به ثمر رساندند اما طولی نکشید که کاپیتان وحید شانه‌ای گل دوم را نیز به ثمر رساند و بازی یک صفر باخته را با نتیجه دو بر یک عوض کردند.

بعد از این گل، کات شاهرود بازی را به دست گرفت اما دروازه‌بان علیصدر با عملکرد خوب خود موفق شد دروازه علیصدر را در نیمه اول بسته نگه دارد و تیم فوتسال علیصدر با برد به رختکن بروند.

با آغاز نیمه دوم این علیصدر همدان بود که یکی پس از دیگری موقعیت‌های صد در صد خود را از دست می‌دادند هر چه به دقایقی پایانی بازی در نیمه دوم نزدیک می‌شدیم بازیکنان کات بازی با استرس و بی‌دقتی را انجام می‌دادند.

اما بازیکنان علیصدر موفق نشدند از این استرس و حمله بی‌مهابای کات استفاده کنند و در ضد حملات با نتیجه سنگین‌تری این تیم را شکست دهند در نهایت بازی با نتیجه دو بر یک و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت پنج بر دو از سد کات شاهرود گذشت و با اقتدار راهی لیگ دسته اول فوتبال شد.

اعتماد به نیروهای بومی رمز صعود علیصدر همدان به لیگ دسته اول

امروزه چه در فوتسال و چه در فوتبال اتکا و اعتماد به بومی‌سازی و بومی‌گرایی حرف اول را می‌زند و تیم‌ها با یک تیر چند نشان را می‌زنند بومی‌سازی باعث رشد این ورزش در شهر مربوطه می‌گردد و هزینه‌های گزاف خرید بازیکن و نگه‌داری آنها را کاهش داده و با توجه به اینکه نیروهای بومی با غیرت و تعصب بیشتری برای شهر خود بازی می‌کنند بازخورد بسیار بیشتری دارد.

نمونه آن را در باشگاه الوند همدان مشاهده کردیم که با استفاده از بازیکنان و کادر و مدیریت بومی موفق شد با اقتدار راهی لیگ دسته اول فوتبال کشور شود و عملکرد بسیار درخشانی را نیز در این لیگ به نمایش بگذارد، کاری که شاید هفت فصل است از پاس انتظار داریم و مسئولان استانی صدای رسای مردم همدان و خبرنگاران این شهر را نمی‌شنوند.

همچنان پس از هفت فصل شاهد این هستیم که تمام مدیریت و کادر فنی و عوامل این تیم از نیروهای غیر بومی تشکیل شده است.

علیصدر در این فصل با استفاده از جوانان خوش‌آتیه همدانی که استعداد فوق‌العاده در بازی‌های سالنی بخصوص فوتسال دارند موفق شد راهی لیگ دسته اول شود مدیرعامل باشگاه علیصدر عبدالرضا رضاییان با استفاده از تجربیات و درس‌های گذشته و با اعتماد به نیروهای بومی این راه دشوار را توانست طی کند.

استقبال هواداران و مردم همدان از علیصدر

از ابتدای فصل هفته به هفته استقبال مردم و هواداران همدان از تیم علیصدر همدان بیشتر شد طوری که نسبت هواداران در ابتدای فصل و انتهای فصل قابل مقایسه نبود و این روند قطعاً در لیگ دسته اول فوتسال ادامه خواهد داشت و جوانان و مردم همدان با توجه به صعود مقتدرانه علیصدر به لیگ دسته اول و با توجه به اینکه جوانان و بچه‌های این شهر در این تیم توپ می‌زنند قطعاً در لیگ دسته علیصدر می‌تواند یکی از تیم‌های پرهوادار باشد.

--------------------------

محمدرضا بهرامی‌صفت

--------------------------

انتهای پیام/89018/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول