اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی سوادکوه خبر داد

معاینه 1068 کودک سوادکوهی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

رئیس اداره بهزیستی سوادکوه گفت: یک‌هزار و 168 کودک در طرح آمبلیوپی (تنبلی چشم) کودکان چهار تا شش سال با همکاری آموزش و پرورش سوادکوه و سوادکوه شمالی معاینه شدند.

معاینه 1068 کودک سوادکوهی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

حاتم دادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، با اشاره به اینکه براساس نظر محققان و پژوهشگران، پیشگیری همواره مقدم بر سایر امور است، اظهار داشت: مهم‌ترین فاکتورهای پیشگیرانه بر پایه تقویت شایستگی‌ها و ارزش‌های اجتماعی، اعتماد به نفس و حل تعارض فردی و اجتماعی است.

رئیس اداره بهزیستی سوادکوه با بیان اینکه بهزیستی در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، مشارکت‌های مردمی و اشتغال فعالیت می‌کند، افزود: پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، اجرای برنامه ملی طرح تنبلی چشم (آمبلیوپی)، اجرای برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و آموزش پیش از ازدواج بخشی از فعالیت‌های امور پیشگیری اداره بهزیستی است.

وی در بخش دیگری به فعالیت‌های امور پیشگیری بهزیستی اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، همیاران سلامت روان اجتماعی، ارائه خدمات سرپایی و بازتوانی به معتادان، اجرای تئاتر خیابانی برای آگاه‌سازی مردم از آسیب‌های اجتماعی، برنامه مشاوره فردی و گروهی، بازدید از مراکز کمپ‌ها و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی بخش دیگری از فعالیت‌های امور پیشگیری اداره بهزیستی است.

دبیر کمیته فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد شهرستان سوادکوه به برگزاری شش جلسه اصلی و فرعی برای سال گذشته در سوادکوه با موضوع فرهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: سه محله و سه تیم اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در سوادکوه فعالند و 40 میلیون ریال یارانه برای درمانگاه‌های ترک اعتیاد واریز شد و 120 نفر نیز برای استفاده از یارانه برگ درمانگاه‌های ترک اعتیاد معرفی شده‌اند.

دادمهر از وجود سه مرکز سرپایی و برگزاری سه مورد تئاتر خیابانی با موضوع ترک اعتیاد در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی خبر داد و اذعان داشت: دو کمپ ترک اعتیاد برای بهبودی میان‌مدت در سوادکوه تشکیل شده است.

رئیس اداره بهزیستی سوادکوه به معاینه یک‌هزار و 168 کودک در طرح آمبلیوپی (تنبلی چشم) کودکان چهار تا شش سال با همکاری آموزش و پرورش در سوادکوه اشاره کرد و تصریح کرد: 540 کودک نیز در طرح غربالگری شنوایی "TEOAE" معاینه شدند که 54 نفر از آنان به مرحله دوم غربالگری ارجاع شدند.

وی به استفاده 140 نفر از کارگاه آموزش پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی و خانواده در بهزیستی سوادکوه اشاره کرد و یادآور شد: آگاه‌سازی عمومی مردم در زمینه اعتیاد در شب‌های ماه رمضان همراه با برنامه‌های مناسبتی و به صورت مشارکتی با ادارات و نهادهای شهرستان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/86015/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول