اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف گلستان خبر داد

رشد 15 برابری آمار شرکت‎کنندگان طرح نشاط معنوی در گرگان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان از افزایش 15 برابری کمیت و کیفیت طرح نشاط معنوی در شهرستان گرگان خبر داد و گفت: سهم و تکلیف اوقاف در اجرای طرح نشاط معنوی مشخص است که آمارها نشان از رشد مثبت در این حوزه دارد.

رشد 15 برابری آمار شرکت‎کنندگان طرح نشاط معنوی در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حسن دارابی ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان اظهار داشت: سال گذشته در سطح استان گلستان یک‎هزار و 100 دانش‎آموز در طرح نشاط شرکت کردند اما بر اساس آمار امسال فقط در شهرستان گرگان یک‎هزار و 625 نفر از کلاس‎های اوقات فراغت بهره‎مند شدند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه یک اقدام باعظمت و ارزشمند است، تصریح کرد: با تقویت برنامه‎های فرهنگی می‎توان جوانان و نوجوانان را در مقابل هجمه‎های دشمن مصون کرد.

دشمن می‎خواهد نام امام عصر(عج) را خاموش کند

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه انسان به عنوان اشرف مخلوقات روی کره خاکی است، افزود: ویژگی انسان در مقایسه با سایر موجودات در داشتن عقل است و این عنصر سبب شده تا انسان بر اساس اختیار در راه راست و یا انحراف قدم بردارد.

دارابی با اشاره به اینکه با افزایش سطح آگاهی بار مسئولیت انسان‎ها سنگین‎تر می‌شود، خاطرنشان کرد: 124 پیامبر از سوی خدا برای هدایت انسان‎ها فرستاده شدند که حضرت محمد (ص) کامل‎ترین دین را به مردم عرضه کرد لذا باید مسلمانان در دین پیامبر که به مثابه یک دانشگاه است فارغ‎التحصیل شوند تا از گمراهی نجات یابند.

وی افزود: اکنون در مرحله‎ای هستیم که باید خود را برای نشستن پای مکتب امام زمان (عج) آماده کنیم چراکه دشمن سعی دارد هر جا نام امام عصر(عج) برده می‎شود آن را خاموش کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه دشمن از طریق جنگ نرم با جهان اسلام به مقابله برخاسته است، اظهار داشت: دشمن بعد از هشت سال جنگ سخت دریافته که نمی‎تواند از این طریق موفق شود لذا با جنگ نرم تلاش می‎کند تا دسیسه‎های خود را عملیاتی و به مرحله اجرا درآورد.

دارابی بیان داشت: پوشش جوانان و نوجوانان در کوچه و خیابان، دیش‎های ماهواره همگی یک زنگ خطر جدی است که به هر مسلمانی هشدار می‎دهد دشمن بیخ گوش ماست البته نباید در این زمینه صورت مسئله را پاک کرد بلکه باید حواس‎مان را جمع کنیم.

وی، راه مقابله با تهاجم دشمن را در واکسینه کردن جامعه با ارتقاء معنویت دانست و افزود: اگر جوانان را بر سر سفره قرآن و ائمه معصومین (ع) مهمان کرده و پیوند عمیق بین آنها برقرار کنیم آن وقت آنها در برابر تهاجمات مصون می‎شوند.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول