اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سفیر افغانستان در اسلام‌آباد نیز به رقابت‌های انتخاباتی پیوست

نامزدی عمر داوودزى سفیر افغانستان در اسلام‌آباد در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان به طور رسمی اعلام شد.

سفیر افغانستان در اسلام‌آباد نیز به رقابت‌های انتخاباتی پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر عمر داوودزی در کابل با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تأیید نامزدی وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان اعلام موجودیت کرد.

در این اطلاعیه آمده است که عمر داوودزوى یکى از نامزدان احتمالى انتخابات آینده است و این دفتر نیز در راستای رسیدگی به مسائل انتخاباتی و پاسخگویی به حامیان وى و شفاف‌سازی موضع این نامزد افتتاح شده است.

«محمد سنگر امیرزاده» مسئول هماهنگى دفتر انتخاباتی داوودزی نیز در همین خصوص گفت که بر اساس قانون، اجازه تبلیغ رسمى قبل از وقت تعیین شده را ندارند اما آنها به طور غیررسمى مجالس و مشورت‌ها خود در این زمینه را به پیش خواهند برد.

به نقل از خبرگزاری «افغان ایرکا»، امیرزاده در عین حال افزود که آنها در جناح رئیس جمهور افغانستان هستند و کرزی رهبری آنها را برعهده دارد.

به گفته مسئول هماهنگی دفتر انتخاباتی داوودزی، مذاکرات در مورد اجماع ملى نیز جریان دارد و آنها  هر تصمیمی که از سوی بزرگان صورت گیرد، می‌پذیرند.

وى همچنین گزارش‌های منتشره توسط برخی رسانه در مورد تعیین «زلمی رسول» به عنوان نامزد حکومت در انتخابات آینده را رد کرد.

نامزدی داوودزی در حالی اعلام می‌شود که چند روز قبل برخی منابع خبری گفته بودند که حامد کرزی از نامزدی «عبدالرب رسول سیاف» حمایت می‌کند اما این موضوع توسط «ایمل فیضی» سخنگوی رئیس جمهور افغانستان رد شد.

روند ثبت‌نام نامزدان انتخابات ریاست جمهورى آینده افغانستان که قرار است تاریخ ١٦ فروردین‌ماه سال ١٣٩٣ برگزار شود، یک ماه بعد آغاز خواهد شد.

همزمان روز شنبه نمایندگان برخی از جناح‌هاى سیاسى افغانستان در یک نشست 2 روزه در مورد انتخابات آینده، روند صلح و امنیت افغانستان، در شهر مونیخ آلمان شرکت کردند.

بر اساس اطلاعات منابع مختلف، علاوه بر عمر داوودزی و عبدالرب رسول سیاف، «اشرف‌غنی احمدزی» و «زلمی رسول» نیز از نامزدان احتمالی انتخابات آینده ریاست جمهوری هستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول