اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

صف‌بندی‌های جدید انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان

نماینده پارلمان افغانستان از برگزاری یک نشست ملی به رهبری «عبدالرب رسول سیاف» برای انتخابات آینده ریاست جمهوری در این کشور خبر داد و گفت: در این نشست یک تا ۳ نامزد معرفی خواهد شد.

صف‌بندی‌های جدید انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش فارس، «محمد داوود کلکانی»، یکی از اعضای ارشد «حزب دعوت اسلامی» از برگزاری یک اجماع و نشست ملی در افغانستان توسط عبدالرب رسول سیاف رهبر این حزب برای انتخابات آینده ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «پژواک» اظهار داشت: از حامد کرزی و جریان‌های مطرح سیاسی از جمله «ائتلاف ملی»، «جبهه ملی» و سایر سیاست‌مداران با نفوذ دعوت شده است تا در این اجماع ملی که تا 2 هفته آینده در کابل برگزار خواهد شد، شرکت کنند و آنان نیز این دعوت را پذیرفته‌اند.

به گفته این نماینده پارلمان افغانستان، محور اصلی این نشست، موضوع انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان است که طی آن سیاف طرح خود را در این خصوص ارائه خواهد کرد و در مورد نامزدی یک تا 3 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

تا اکنون دفتر ریاست جمهوری در مورد شرکت و عدم شرکت حامد کرزی در این نشست ابراز نظر نکرده است و سایر جریان‌های سیاسی به طور رسمی به این دعوت واکنش نشان نداده‌اند.

موضوع برگزاری اجماع ملی، توسط عبدالرب رسول سیاف با محوریت انتخابات آینده ریاست جمهوری در حالی مطرح می‌شود که یک ماه پیش اعلام شد که این رهبر سابق جهادی، یکی از نامزدهای انتخابات آینده خواهد بود.

نامزدی وی شب بیست و چهارم تیر در منزل «محمد قسیم فهیم» در کابل اعلام شد و در آن زمان، یک منبع ائتلاف ملی به پژواک گفته بود که در این نشست علاوه بر عبدالرب رسول سیاف، محمد قسیم فهیم، «اسماعیل خان»، «عبدالله عبدالله»، «یونس قانونی» و برخی از دیگر شخصیت‌های سابق مجاهدین نیز شرکت کرده بودند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی به صورت همزمان شانزدهم فروردین‌ماه سال 1393 برگزار شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول