اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس شورای اجرایی و هماهنگی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل:

انتظار قاطبه فرهنگیان انتخاب وزیر کاربلد و دلسوز است

رئیس شورای اجرایی و هماهنگی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل گفت: قاطبه فرهنگیان انتظار دارند فردی کاردان و دلسوز برای آموزش و پرورش معرفی شود تا در این حوزه کارها بر زمین نماند.

انتظار قاطبه فرهنگیان انتخاب وزیر کاربلد و دلسوز است

میرغلامحسین گنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از ریاست جمهوری انتظار داریم فردی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند که در تراز دکتر نجفی باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی تربیت یافته و خلاق، محور توسعه همه جانبه یک کشور است، افزود: شخصی که توانمند، نخبه و معلمی متفکر و دارای سعه صدر، بزرگ، زیبنده بزرگی آموزش و پرورش، دارای تجربه کافی، آشنا به مسائل آموزش و پرورش و از همه مهمتر مورد اقبال جامعه فرهنگیان و همسو با جریان فکری دولت باشد.

رئیس شورای اجرایی و هماهنگی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل یادآور شد: از اینکه علیرغم خواست قاطبه فرهنگیان، آموزش و پرورش از مدیریت شخص فرهیخته‌ای چون دکتر نجفی محروم شد متاسفیم.

گنجی ضمن ابراز تاسف از عدم رای اعتماد مجلس به دکتر نجفی و با اشاره به چالش‌های موجود آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معیشت و منزلت احتماعی معلمان، عدالت آموزشی، سند تحول بنیادین، به روز کردن مواد و روش‌های آموزشی و تربیتی و تجهیز مدارس به تکنولوژی‌های جدید، تنگناهای موجود در فعالیت تشکل‌های صنفی و سیاسی فرهنگیان و کم رنگ شدن نقش معلمان در تصمیم‌گیری‌ها از جمله مسائل مهمی است که آموزش و پرورش با آن مواجه است.

این مسئول ادامه داد: دکتر نجفی آموزش و پرورش را به خوبی می‌شناخت و از وجهه متین  و با کفایتی در دولت و بین عموم فرهنگیان برخوردار بود و به لحاظ دارا بودن این ویژگی‌ها می‌توانست بر مشکلات فائق آید و راه دشواری که در پیش داشت با کمک و همدلی سایر ارکان حاکمیت و بدنه جامعه فرهنگیان به سهولت بپیماید.

این مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش استان ابراز داشت: دستگاه تعلیم و تربیت استان با مسائل و مشکلات عدیده‌ای مواجه است که در فرصت مناسب موضع انجمن اسلامی معلمان در این ارتباط طی بیانیه‌ای اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/62006/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول