اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد

احداث آبنمای موزیکال و نورپردازی LED میدان امام علی (ع) اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بر اساس طرح مصوب 2 هزار و 400 مترمربع از فضای میدان امام علی(ع) به احداث فضای سبز اختصاص یافته است.

احداث آبنمای موزیکال و نورپردازی LED میدان امام علی (ع) اصفهان

محسن رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: فضای سبز میدان امام علی(ع) به 6 قطعه فضای سبز تقسیم شده است که دو قطعه از آن در وسط میدان و همجوار با آبنماها است و چهار قطعه دیگر در مجاورت ضلع غربی میدان و به موازات آن اجرا می‌شود.

وی در مورد ویژگی‌های فضای سبز میدان امام علی بیان کرد: همه قطعات فضای سبز میدان بر روی سقف بتنی سازه قرار گرفته که این موضوع طراحی و اجرای لایه‌های بام سبز را در این پروژه الزامی ساخته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: جزئیات اجرایی بام سبز در این قطعات توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز مطابق با آخرین تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا طراحی شده و لایه‌های مختلف بام سبز بر اساس این طرح در قطعات فضای سبز پروژه و تحت نظارت کارشناسان در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: پوشش چمن به همراه حاشیه‌هایی از گل فصل در فضای سبز میدان امام علی(ع) استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از پوشش‌های حجیم فضای سبز طرح‌های اسلیمی در این قطعات نمایان می‌گردد تا کاری و فضای سبز این میدان نیز با قدمتش همخوانی داشته باشد.

رنجبر هزینه عملیات اجرایی احداث قطعات فضای سبز میدان امام علی(ع) را بالغ بر 8 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در بخش زیباسازی نیز اقداماتی نظیر احداث آبنمای موزیکال در میدان با هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در پروژه بزرگ میدان امام علی (ع) در بخش فضای سبز و زیباسازی گفت: در اجرای طرح پروژه بزرگ میدان امام علی (ع) ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، ارتقای بستر فرهنگی و کیفیت محیطی و پالایش محدوده میدان از فعالیت‌های مزاحم و آلاینده مدنظر قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزایش ایمنی و امنیت، روان‌سازی ترافیکی و اولویت تردد افراد پیاده، تقویت محور تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان و تضمین پایداری را با توجه به شاخص‌های توسعه پایدار از اهداف دیگر اجرای این طرح اعلام کرد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در سطح کشور در جهت کاهش میزان مصرف برق و افزایش زیبایی بصری روشنایی عمومی میدان به‌وسیله چراغ‌های LED اجرا شد.

رنجبر تصریح کرد: نورپردازی و آبیاری قطعات فضای سبز نیز بر اساس جدیدترین سیستم‌ها و استانداردهای روز دنیا طراحی شده و در حال اجرا‌ست.

وی با بیان اینکه نورپردازی بدنه میدان به‌وسیله چراغ‌های LED با قابلیت کنترل از نظر شدت نور انجام می‌شود، افزود: برای نخستین بار سیستم نورپردازی بدنه میدان به نحوی طراحی شده است که افراد در طول روز هیچ‌گونه چراغ و سیستم نورپردازی را نمی‌بینند.

انتهای پیام/63021/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول