اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

برگزاری شورای سیاستگذاری ثبت آثار برای نخستین‌بار در خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری شورای سیاستگذاری ثبت آثار برای نخستین‌بار در این استان خبر داد.

برگزاری شورای سیاستگذاری ثبت آثار برای نخستین‌بار در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، افشین حیدری اظهار کرد: به پیشنهاد اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان شورای سیاستگذاری ثبت آثار کشور برای نخستین‌بار در نیمه دوم سال 92 در استان خوزستان برگزار می‌شود‌. 

وی افزود: بعد از بررسی و شناسایی اولیه یک اثر بر مبنای اطلاعات مردمی و یا به صورت پیمایشی، پرونده ثبتی اثری که بوده از قبیل آثار تاریخی منقول مانند اشیا تاریخی و یا آثار غیر منقول نظیر تپه‌ها و محوطه‌ها و یا آثار معنوی و یا طبیعی دارای فرمت‌های خاص تدوین می‌شود.

وی تصریح کرد: مراحل تائید پرونده‌ها در شورای ثبت استان و پس از آن در کمیته تخصصی اداره کل ثبت و تعیین حریم می‌شود در مرحله آخر در شورای سیاست گذاری انجام گرفته و در صورت توفیق  پرونده و اخذ نظر مثبت در مراحل مختلف فوق، شماره ثبت به اثر اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اذعان کرد: مهم‌ترین بخش از پروسه ثبت اثر شورای سیاستگذاری است که در دو تا سه سال گذشته هفت همایش شورای ثبت در استان‌های مختلف برگزار شده که اولین آن در استان اصفهان و آخرین شورای ثبت در استان تهران برگزار شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های جدی و موثری که داشته‌ایم شورای سیاستگذاری ثبت را در نیمه دوم سال 92 در استان برگزار خواهیم کرد که عواید آن برای میراث فرهنگی بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی در پایان متذکر شد: از جمله عواید موثر در برگزاری این شورای در استان در مرحله نخست سهمیه استان به عنوان میزبانی در ارائه پرونده‌ها به میزان چندین برابر اختصاص می‌یابد و آشنایی مدیران و معاونان و کارشناسان خبره میراث فرهنگی استان‌های مختلف و انعکاس قوی ظرفیت‌های حوزه میراث فرهنگی در رسانه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/72001/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول