اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تأکید کرد

مدیریت مصرف در فصل کم‌آبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:‌ در شرایطی که مشکل جدی در تأمین آب شرب و کشاورزی وجود دارد، باید اضافه آب را در همه حوزه‌ها شناسایی و مدیریت کرد.

مدیریت مصرف در فصل کم‌آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا صفری در جلسه شورای باغستان که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برای احیای باغستان‌ها که با تأمین آب دشت قزوین محقق می‌شود، طرح‌هایی مانند صرفه‌جویی آب در دیگر حوزه‌ها، حفر چاه و همچنین اجرای طرح پساب اندیشیده شده است که باید با برنامه‌ریزی در این مسیر حرکت کرد.

وی افزود: در طرح پساب می‌توان هشت میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز را برای دشت قزوین به طور کامل تأمین کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: بازنگری و اصلاح در 32 هزار بهره‌برداری که در استان قزوین الگوی کشت دارند نیز از مسایل مهمی است و تا امروز برای این حوزه نیز 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در تأمین آب شرب و کشاورزی در کشور با مشکل روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: در شرایطی که مشکل جدی در تأمین آب شرب و کشاورزی وجود دارد، باید اضافه آب را در همه حوزه‌ها شناسایی و مدیریت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی منطقی در شرب و آبیاری، مدیریت مصرف و اجرای آبیاری تحت فشار از جمله طرح‌های مطرح در این حوزه است، تا بتوان در برابر مشکل کمبود آب مدیریت لازم را انجام داد.

صفری عنوان کرد: اجرای طرح انتقال نیز نیازمند تأمین اعتبار است که با ابلاغ نخستین اعتبارات هرچه زودتر نسبت به عملیاتی شدن این طرح اقدام می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد: بی‌تردید برای اجرای طرح انتقال نیز چیزی در حدود 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، که در صورت تامین آن کارها در این حوزه تسریع می‌یابد.

انتهای پیام/2667/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول