اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبر داد:

آمادگی انتقال آب به باغستان قزوین در فاز نخست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین از آمادگی لازم برای انتقال آب به باغستان سنتی و همچنین بوستان فدک در فاز نخست خبر داد.

آمادگی انتقال آب به باغستان قزوین در فاز نخست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قزوینی در جلسه شورای باغستان قزوین که بعد از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تأمین آب این استان اظهار داشت: در فاز نخست برای انتقال آب لازم به باغستان سنتی و همچنین بوستان فدک آمادگی لازم وجود دارد.

وی افزود: همچنین با توجه به تامین آب استان قزوین در افق 1415 پیش‌بینی لازم در مصوبات برای تامین آب در حوزه شرب باغستان‌ها و کشاورزی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خاطرنشان کرد: 5/5 میلیون متر مکعب برای طرح باغستان، 2 میلیون و 100 هزار مترمکعب و همچنین از محل پساب 9 میلیون و 800 هزار مترمکعب برای بوستان فدک پیش‌بینی شده است که البته این طرح‌ها قابل اجرا خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: همه تسویه‌خانه‌های قزوین تا پایان سال 1415، 71 میلیون متر مکعب ظرفیت داشته و این افزایش ظرفیت قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اضافه کرد: در افق 1415 پساب نیز 30 میلیون و 800 هزار متر مکعب در استان قزوین پیش‌بینی شده است که به این ترتیب نقش مؤثری در اجرای باغستان‌های قزوین خواهد داشت.

قزوینی عنوان کرد: البته برای اجرای طرح ذکر شده چیزی در 210 میلیارد ریال با هزینه‌های سال 88 نیاز است.

وی تاکید کرد: در سال جاری نیز 3 میلیون و 200 هزار مترمکعب از محل کانال آب و 8 میلیون متر مکعب از پساب برای این مهم در نظر گرفته شده است.

در ادامه محمد قاسمی سرپرست میراث فرهنگی استان قزوین با اشاره به ثبت جهانی باغستان قزوین، تاکید کرد: برای ثبت جهانی باغستان قزوین راه زیادی باید طی شود.

این مسئول عنوان کرد: البته فعالیت‌هایی در خصوص ثبت دولت‌ خانه و باغستان قزوین در فهرست موقت جهانی انجام شده است.

انتهای پیام/2667/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول