اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تنکابن:

امروز امپراطوری رسانه‌ای بر جوامع حاکمیت دارد

امام جمعه تنکابن گفت: حقیقتاً امروز نقش رسانه‌ها در جهان پررنگ است و شاید اغراق نباشد اگر بگوئیم امروز امپراطوری رسانه‌ای بر جوامع حاکمیت دارد.

امروز امپراطوری رسانه‌ای بر جوامع حاکمیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، حجت‌الاسلام سید داوود شاهچراغی شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت خبرنگار با اشاره به نقش مهم و اثرگذار رسانه و مطبوعات در نظام‌های سیاسی جهان تاکید کرد: حقیقتاً نقش رسانه‌ها در جهان بسیار پررنگ است و اغراق نیست اگر بگوئیم امروز امپراطوری رسانه‌ای بر جوامع حاکمیت دارد.

وی با اشاره به حوزه عملکرد رسانه‌ها و مطبوعات به ویژه خبرنگار که از آن به عنوان امین مردم و چشم و گوش جامعه یاد می‌کنند، افزود: در واقع رسانه‌ها می‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که بسیاری از نظام‌های سیاسی دنیا یا تغییر یا به ثبات رسند و در تغییر بسیاری از معادلات سیاسی دنیا اثرگذار هستند.

شاهچراغی در ادامه افزود: یکی از عوامل پیروزی در انقلاب اسلامی جریان پیوسته رسانه و مطبوعات بود و امام راحل با درک صحیح از مسائل و شناخت اهمیت و نقش مطبوعات به این مهم واقف بودند و شاهکارشان در این عرصه هجرت از نجف که شهر بسته رسانه‌ای و مطبوعاتی بود به پاریس توانست از رسانه‌ها و مطبوعات به بهترین شکل ممکن بهره‌گیری کند.

وی تصریح کرد: سهم مطبوعات در پیشبرد اهداف نظام در دفاع مقدس و گذر از جریانات جنگ نرم نیز بسیار مؤثر و غیرقابل انکار است.

امام  جمعه تنکابن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نکاتی پیرامون تغییر نظام‌های سیاسی بزرگ در دنیا به ویژه به موزه سپرده شدن کمونیسم و سقوط بسیاری از دیکتاتوری در جهان، به قدرت تحلیل و درک فعالان رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در تقویت نظام‌های سیاسی اثرگذر باشند زیرا رسانه‌ها و مطبوعات با قلم خبرنگار آگاه می‌توانند در افزایش سهم مشارکت عمومی تاثیر بسزایی داشته باشند.

شاهچراغی با بیان رسالت خطیر و حساس خبرنگاران تاکید کرد: رسالت انسانی، اخلاقی و اعتقادی یک خبرنگار به این گونه نیست که بدون قید و تعهد هر تحلیلی را بر زبان و یا به قلم آورد زیرا اقشار جامعه از آنها تاثیر می‌گیرند پس خبرنگاران باید درک صحیح و تعریف درستی از مسئولیت خود داشته باشند و آن حالت رهبری و کاریزماتیک خود را حفظ کنند و منطبق با واقعیات و بر پایه اخلاق قلم بزنند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما مسئولیت سنگینی دارید و شاید از نظر مادی سرمایه‌ای نداشته باشید اما از نظر معنوی دارای ثروتی عظیم که همان پشتوانه‌ و اعتماد مردمی است هستید و باید این پشتوانه و اعتبار صرف امور خیر و انسانی و در خدمت بشریت قرار گیرد.

امام جمعه تنکابن گفت: امروز یکی از حاکمان قدرتمند جوامع حاکمیت رسانه‌ای است و اگر رسانه اخلاق‌مدار باشد حسن خلق در جامعه تسری می‌یابد و در غیر این صورت بازخورد به عکس خواهد داشت.

انتهای پیام/86020/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول