اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه چالوس خبر داد

اجرای طرح ساحل سالم در 20 نقطه از سواحل مازندران

فرمانده سپاه چالوس گفت: طرح ساحل سالم در 20 نقطه از سواحل و پارک‌های جنگلی مازندران در حال اجرا است که در شهرستان چالوس دو نقطه ساحل رادیو دریا و تفرجگاه نمک آبرود به اجرا گذاشته شد.

اجرای طرح ساحل سالم در 20 نقطه از سواحل مازندران

سرهنگ علیرضا طاولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس در مورد اجرای طرح ساحل سالم در شهرستان چالوس گفت: دشمن با ابزارهای رسانه و ماهواره و تلویزیون سعی در تخریب فرهنگ ما را دارد و بنابراین حضور سپاه در عرصه‌های فرهنگی و نیز مقابله با جنگ نرم دشمن احساس شد.

وی افزود: طرح ساحل سالم از جمله طرح‌هایی است که از سوی سپاه با توجه به ضرورت و نیاز روز جامعه و خانواده‌ها برای حضور در برنامه‌های فرهنگی و جُنگ شادی و نیز افزایش و تقویت شادی، اقدام به اجرای طرح ساحل سالم در شهرستان چالوس کرده است.

این مسئول بیان کرد: طرح ساحل سالم و پارک پاک در 20 نقطه از سواحل و پارک‌های جنگلی استان مازندران در حال اجرا است که در شهرستان چالوس دو نقطه ساحل رادیو دریا و تفرجگاه نمک آبرود به اجرا گذاشته شد و تا پایان تابستان نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج چالوس با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های فرهنگی ساحل سالم همه مردم مخاطب ما هستند، اظهار داشت: در طرح ساحل سالم در دو نوبت ظهر و مغرب اذان به صورت زنده انجام شده و سپس نماز جماعت با حضور امام جماعت در داخل طرح ساحل سالم در مکان مخصوص نماز و عبادت اجرا می‌شود و حتی در چندین مرحله افطاردهی هم صورت گرفت.

وی گفت: غرفه مشاوره با بکارگیری اساتید مجرب و روحانیون جوان مشاوره‌های لازم و مورد نیاز در زمینه‌های دینی و مذهبی نیز ارائه می‌شود.

طاولی ادامه داد: همچنین با ایجاد غرفه‌های نمایشگاهی، محصولات فرهنگی، صنایع دستی بومی مازندران و شهرستان چالوس عرضه می‌شود و در بخش کودکان نیز ویژه برنامه‌های کودک در قالب نقاشی و کارهای دستی در اختیار مردم منطقه، مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه‌های ورزشی در ساحل همچون والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، طناب‌کشی و پرتاب دارت از دیگر برنامه‌های مفرح و شاد در طرح ساحل سالم چالوس است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج چالوس عنوان داشت: غرفه مخصوص شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس که در آن تصاویر شهدای گرانقدر به نمایش درآمده است یکی از غرفه‌های بسیار مورد توجه در این طرح است.

وی در ادامه به تاثیرات این‌گونه برنامه‌ها در قالب طرح ساحل سالم و پارک پاک پرداخت و گفت: مطمئنا برنامه‌های فرهنگی در این طرح‌ها تاثیرات بسیار مطلوب و مثبتی دارد و از بروز آسیب‌های فرهنگی نامطلوب در جامعه جلوگیری کرده و موجب مصونیت می‌شود.

طاولی با اشاره به استقبال بسیار گسترده مردم چالوس، مسافران و گردشگران از طرح ساحل سالم و اهمیت محتوا در اجرای آن ابراز کرد: برنامه‌های فرهنگی در طرح ساحل سالم و پارک پاک سبب آشنایی و نزدیکی بیشتر عموم با فرهنگ اسلامی و ایرانی و نیز فرهنگ اصیل و بومی مازندران می‌شود.

وی نقش سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: بسیج، میدانی برای حضور نیروهای متعهد و باتجربه است و این عرصه در بسیج آماده و مهیا است.

وی همچنین به اردوی جهادی اشاره کرد و گفت: اعزام نیروهای بسیجی با توانمندی‌ها و تخصص در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و عمرانی در قالب اردوی جهادی به مناطق مختلف جهت انجام امورات گوناگون و مورد نیاز هر منطقه از برنامه‌های اردوی جهادی بسیج و سپاه است که از مدت‌ها قبل تاکنون همچنان ادامه دارد و مورد استقبال و اقبال مردم، شوراها و هیئت امنای مساجد قرار گرفت.

انتهای پیام/2296/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول