اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی‌ مشترک «واشنگتن‌پست-ای بی سی نیوز»:

۷۰ درصد آمریکایی‌ها برنامه جاسوسی واشنگتن را رخنه به حریم خصوصی‌ خود می‌دانند

طبق نتایج نظرسنجی مشترک دو رسانه‌ آمریکایی، بیش از ۷۰ درصد از مردم آمریکا بر این باورند که آژانس امنیت ملی آمریکا با برنامه جاسوسی خود به حریم خصوصی مردم آمریکا رخنه کرده است.

۷۰ درصد آمریکایی‌ها برنامه جاسوسی واشنگتن را رخنه به حریم خصوصی‌ خود می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، جدیدترین افشاگری‌ها مبنی بر آنکه آژانس امنیت ملی آمریکا، قوانین حریم خصوصی را نقض کرده منجر شده است تا نگرانی‌های بیشماری در بین گروههای آزادی مدنی و شهروندان آمریکایی به وجود آید.

طبق نظرسنجی مشترک شبکه «ای بی سی نیوز» و روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» که ماه ژوئیه و قبل از جدیدترین افشاگری‌هایی که واشنگتن‌پست گزارش آن را منتشر کرد، صورت گرفته نشان می‌دهد 70 درصد از دموکرات‌ها و 77 درصد از جمهوری‌خواهان برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از تماس‌های تلفنی و اینترنتی شهروندان در وقایع نفوذ به حقوق حریم خصوصی مردم آمریکا است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که 51 درصد از دموکرات‌ها و 52 درصد از جمهوری‌خواهان اعلام کردند که از منطق پشت این برنامه جاسوسی توجیه نشده‌اند.

جدیدترین نظرسنجی واشنگتن‌پست-ای بی سی نیوز در بین روزهای 18 تا 21 ژوئیه در بین یک نمونه تصادفی از یکهزار و دو فرد بزرگسال با درصد خطای 3.5 درصد انجام گرفت.

این نظرسنجی‌‌ها حاکی از آن است اسنادی که اخیراً توسط «ادوارد اسنودن»، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش شده است، حکایت از آن دارد که این آژانس در طول دو سال گذشته چندین هزار بار قوانین و مقررات مربوط به حفظ اطلاعات خصوصی را نقض کرده است.

این اسناد که در اختیار روزنامه واشنگتن پست گذاشته شده نشان می‌دهد که شهروندان آمریکا تحت نظارت غیر قانونی قرار داشته‌اند.

گزارش‌های پیشین حاکی از آن است که اسنودن که در ماه ژوئن از آمریکا به هنگ‌کنگ گریخت، اکنون در روسیه پناه گرفته است. او پیش از این اسناد زیادی از اقدامات غیر قانونی دستگاه‌های امنیتی آمریکا را در اختیار روزنامه های گاردین و واشنگتن پست گذاشته بود.

تعدادی از اسنادی که روز پنجشنبه در سایت اینترنتی واشنگتن پست منتشر شد حکایت از آن دارد که روش جمع آوری اطلاعات اتباع آمریکایی و افراد خارجی در خاک آمریکا از طریق کنترل مکالمات تلفنی و پیام‌های ایمیلی ناقض قانون اساسی آمریکا بوده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول