اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه نگاری فارس از نهمین سالروز تاسیس خراسان شمالی

از شادی بجنوردی‌ها برای انتخاب رحمانی فضلی تا تجلیل از خانواده مرگ مغزی

نهمین سالروز گرامیداشت تاسیس استان خراسان شمالی در حالی برگزار شد که با حواشی جالبی که پررنگ‌تر از بطن آن بوده همراه شد.

از شادی بجنوردی‌ها برای انتخاب رحمانی فضلی تا تجلیل از خانواده مرگ مغزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حضور شخصیت‌های اصلاح طلب در همایش پیاده روی امسال سالروز گرامیداشت تاسیس خراسان شمالی پررنگ بود.

* تنی چند از اعضای شورای چهارم شهر بجنورد اعم از خانم و آقا هم در این همایش شرکت داشتند.

* اجرای این مراسم را مثل سنوات گذشته جمشید داورپناه بر عهده داشته که دست کم به مدت سه ساعت به اجرای این برنامه پرداخت.

* حضور پلیس در طول برگزاری نهمین سالروز گرامیداشت تاسیس استان خراسان شمالی پررنگ بود و مردم و مسئولان از نظم ایجاد شده از سوی پلیس رضایت و قدردانی را داشتند.

* ثروتی که اندکی پس از استاندار خراسان شمالی به جمع مردم و مسئولان در بش قارداش ملحق شده بود با فاصله‌ای از استاندار در ردیف میهمانان نشسته و استاندار زیر چشمی وی را نظاره می‌کرد.

* استاندار خراسان شمالی با ارائه یادداشتی به مجری خواست تا میهمانی که همراه وی در این آیین شرکت کرده بود را صرفاً سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی خطاب کند.

* مردم مرکز خراسان شمالی همچنین در پی انتخاب عبدالرضا رحمانی فضلی که اصالتاً شیروانی و فرزند این استان بوده به خاطر کسب رای از مجلس به ابراز احساسات و شادمانی پرداختند.

* حضور هموطنان از اقصی نقاط کشور که در بوستان ملی بش قارداش اتراق کرده و در آیین سالگرد تاسیس خراسان شمالی با مردم همراه بودند از نکات قابل توجه این مراسم بود.

* تعدادی از جوایز دوچرخه‌های این همایش نیز در داخل استخر  و کنار تندیس استخر مرکزی قرار داده شده بود که بعد از مشخص شدن برندگان به آنان تحویل می‌شد.  

* هلال احمر خراسان شمالی هم ضمن تقبل بخشی از جوایز این همایش تیم‌های خودرویی و موتوری خود را برای پشتیبانی از این مراسم بسیج کرده بود.

* بر اساس اعلام مجری از سال آینده مسئولیت برگزاری آیین گرامیداشت سالروز تاسیس خراسان شمالی که در تقویم استان ثبت شده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

* حضور خانواده‌ها و به ویژه جوانان و کودکان نشاط خاصی را به برنامه‌های گرامیداشت سالروز تاسیس خراسان شمالی بخشیده بود.

* در این مراسم از خانواده مرحومه دنیا حصاری که اخیرا در پی مرگ مغزی، بازماندگان اعضای آن مرحومه را به بیماران نیازمند اهدا کرده بودند از سوی ثروتی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و همچنین مجتمع طلای سفید هدایایی اختصاص یافت و همچنین تمام حاضران برای شادی روح آن مرحومه به قرائت فاتحه پرداختند.

* قریب به 10 نفر از مردم این شهر نیز به خاطر تولد در 19 مرداد با ارائه شناسنامه کارت هدیه گرفته و دو فرزند دختر یک خانواده نیز به خاطر تولد در 19 مرداد و 19 مهر هدیه ویژه‌ای دریافت کردند.

* همچنین در این مراسم پیام تبریک جمشید گریوانی منتخب مردم بجنورد در چهار دوره شورای اسلامی بجنورد که در خارج از استان بوده به حاضران قرائت شد.

* حضور عکاسان و فیلمبرداران برای پوشش این مراسم پررنگ‌تر از سال‌های گذشته بود.

* جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز از اولین افراد بود که از ابتدا در این مراسم حضور یافت و آن را پیگیری می‌کرد.

به گزارش فارس، خراسان شمالی، بر اساس مصوبه 29فروردین 83 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان در چهارم تیر همان سال تاسیس شد.

این استان در 19مرداد 83 با معرفی محسن نریمان به عنوان نخستین استاندار رسماً به عنوان بیست و نهمین استان کشور در جغرافیای ایران شکل گرفت.

انتهای پیام/63002/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول