اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

صفویه، دوره اوج و درخشش کلان شهر اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: در عصر صفویه حوزه تمدنی باشکوهی در عرصه‌های مختلف شکل گرفت و صفویه، دوره اوج و درخشش کلان شهر اصفهان است.

صفویه، دوره اوج و درخشش کلان شهر اصفهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در مراسم اختتامیه چهاردهمین المپیاد بین‌المللی ریاضی و ششمین المپیاد بین‌المللی شیمی که پنج شنبه شب در هتل عباسی برگزار شد، با اشاره به قدمت تاریخی اصفهان دوره‌ اوج و درخشش این شهر را در دوره صفویه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در عصر صفویه حوزه تمدنی باشکوهی در عرصه‌های مختلف شکل گرفت، افزود: در این دوره شاهد حضور تفکر فلسفی مشخصی تحت عنوان فلسفه  اسلامی یا فلسفه  اشراق و حضور فلاسفه بزرگی همچون ملاصدرا، میرفندرسکی و میرداماد در این دیار بوده‌ایم.

استاندار اصفهان افزود: در عصر صفوی در عرصه‌های ادب، شعر، نجوم ، ریاضیات، علوم تجربی و هنرهای دستی و به طور خاص معماری اصفهان شرایط مطلوبی را داشته است.

این مسئول از شیخ بهایی به عنوان مدیر راهبردی و استراتژی این دوره در ریاضی و نجوم یاد کرد.

ذاکراصفهانی در ادامه افزود: صرف نظر از جنبه‌های زیبایی شناسانه شهر موزه اصفهان، فلسفه انسجام بخش این زیبایی‌ها که برخاسته از یک نوع نگاه جهان بینانه به عالم و آدم است حائز اهمیت است.

وی فرهنگ و هنر ایران زمین را متأثر از آثار تاریخی و موزه‌های دوران صفویه دانست و گفت: امروز در صدد حفظ و ارتقا این ارزش‌ها و مکتب تاریخی با شرایط و تکنولوژی مدرن هستیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز ما وارثان دستاوردهای آن دوره هستیم و تلاش می‌کنیم آن دوره را بازشناسی و بر پایه‌های آن یک عصر تمدنی را بازسازی نماییم.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه امروز هنرمندان اصفهان در عرصه‌های مختلف سرآمد هستند از ممهور شدن 104 اثر از صنایع دستی این شهر به مهر اصالت یونسکو یاد کرد.

این مسئول با اشاره به ثبت جهانی 4 اثر تاریخی اصفهان در یونسکو، از بررسی محور تاریخی شمال به جنوب این شهر برای ثبت جهانی خبر داد. 

استاندار اصفهان به وجود 150 واحد دانشگاهی و آموزش عالی و همچنین بیش از 200 هزار دانشجو اصفهان اشاره کرد و افزود: مؤسسات پژوهشی همچون شهرک علمی و تحقیقاتی و موسسه پژوهشی رویان اصفهان در عرصه‌های مختلف مانند اقتصاد دانش بنیان و سلول‌های بنیادی با کشورهای دنیا در ارتباط هستند.

وی از  اصفهان به عنوان قطب رادار و اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: اصفهان با داشتن بیش از 20 هزار بنای تاریخی ثبت شده توانمندی‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد.

در پایان این مراسم به تیم‌های ایرانی و خارجی که بالاترین نمره علمی را کسب کرده بودند مدال طلا، نقره و برنز به همراه لوح تقدیر اهدا گردید.

چهاردهمین المپیاد بین‌المللی ریاضی و ششمین المپیاد بین‌المللی شیمی با حضور کشورهای ایران، روسیه، چین، پاکستان و تاتارستان از 20 تا 25 مردادماه در اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/2301/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول