اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

آیت‌الله خامنه‌ای افتخار جهان اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: رهبر معظم انقلاب افتخار جهان اسلام بوده و چشم مستضعفین عالم به ایشان دوخته شده است.

آیت‌الله خامنه‌ای افتخار جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به دستاوردهای معنوی ماه رمضان اظهار کرد: بزرگ‌ترین نعمتی که در این ماه نصیب مسلمانان می‌شود تقواست.

وی افزود: در این میان رعایت اخلاق اسلامی اهمیت فراوانی دارد؛ مسلمانان باید به پیروی از پیامبر اسلام(ص) در میان خود رحم و مروت داشته باشند و در مقابله با دشمنان استواری نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تقوا و برکات به دست آمده در رمضان باید تا رمضان آینده حفظ شود خاطرنشان کرد: افتخار و سعادت ما به تقوا و عبودیت بوده و لازم است کدورت‌ها را به دور انداخته و پشت سر رهبر معظم انقلاب که افتخار جهان اسلام است حرکت کنیم.

وی ادامه داد: امروز چشم مستضعفین همه عالم به رهبر جمهوری سلامی دوخته شده و بر ما لازم است از ایشان پیروی کنیم؛ مشکلاتی که در بسیاری از کشورهای اسلامی به وجود آمده به دلیل فقدان رهبری است و مردم ایران با عنایت الهی از این نعمت بزرگ بهره‌مند شده‌اند.

اسکندری با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید عنوان داشت: مردم باید همواره پشت سر رهبر و دولتی که خود انتخاب کرده‌اند باشند و از آنها حمایت کنند تا آنها هم بتوانند برای جمهوری اسلامی افتخارآفرینی کرده و مشکلات را حل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت‌های ویژه رمضان این اداره کل در سال جاری گفت: یکی از مهمترین اقدامات اعزام مبلغ و مبلغه‌های دینی به مناطق مختلف به ویژه حاشیه شهرها و روستاهاست؛ امسال 315 نفر از مبلغان از استان قم توانستند محافل معنوی قرائت قرآن، تفسیر و دعا را رونق بخشند.

وی تصریح کرد: امسال با کمک شورای هیئات مذهبی استان قم جلسات قرائت قرآن به صورت خودجوش تشکیل شدند که گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی محسوب می‌شود.

اسکندری برگزاری 130 جلسه تفسیر قرآن در مساجد و مکان‌های دیگر را مورد توجه قرار داد و گفت: این کار هم با همکاری هیئات مذهبی صورت گرفت؛ امسال 127 پایگاه اوقات فراغت تابستانی هم با رویکرد قرآنی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در ماه رمضان امسال 1800 نفر در مسابقه بزرگ قرآنی شرکت کردند و 110 نفر از آنها هم حائز رتبه برتر شدند که کمک هزینه سفر مشهد مقدس به آنها اهدا شد.

وی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای شب‌های قدر امسال را متفاوت با سال‌های گذشته دانست و خاطرنشان کرد: جشن شکرانه پایان ماه رمضان، رایزنی با خیرین به منظور توسعه و ترویج فرهنگ اطعام مستمندان و برپایی سفره افطاری از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته طی ماه رمضان به شمار می‌روند.

اسکندری با اشاره به استقرار دولت یازدهم عنوان داشت: امیدواریم بتوانیم در دوره جدید برنامه‌های عمیق‌تر و گسترده‌تر دینی و مذهبی را در سراسر کشور به ویژه در شهر قم تدارک ببینیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر گسترش فرهنگ دینی در سطح کشور و لزوم مشارکت مردمی در این عرصه تصریح کرد: در این بین حضور جدی خیرین و هیئت‌های مذهبی اهمیت فراوانی دارد؛ اقتضای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان مشارکت همگانی است تا جوانان این مرز و بوم در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی مصون بمانند.

وی شبکه‌های ماهواره‌ای را یکی از عوامل اصلی کمرنگ کردن فرهنگ دینی دانست و افزود: اینکه برخی می‌گویند از ماهواره برای اطلاع یافتن از اخبار جهان استفاده می‌کنند بهانه است زیرا رسانه‌های داخلی به مقدار لازم اخبار ملی و بین‌المللی را در اختیار مردم قرار می‌دهند و وضع جهان به گونه‌ای نیست که رسانه‌ای بتواند خبری را پنهان کند؛ حضور گیرنده ماهواره در منازل زمینه برای استفاده از شبکه‌های ضددینی و نامناسب را فراهم می‌کند.

اسکندری با تاکید بر تقویت فرهنگ نماز در خانواده‌ها به ویژه در میان کودکان بیان داشت: والدین می‌توانند با آگاهی بخشی و ملاطفت فرزندان خود را به خواندن نماز تشویق کنند.

انتهای پیام/78004/خ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول