اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ترویج جهاد کشاورزی ابرکوه:

کشاورز جوان ابرکوهی منتخب ملی شد

مسئول ترویج جهاد کشاورزی ابرکوه از اعلام نام جوان روستای ابرکوهی به عنوان منتخب ملی در بخش کشاورزی خبر داد.

کشاورز جوان ابرکوهی منتخب ملی شد

نادر قدیریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: در بخش ترویج، کشاورز جوان روستایی ابرکوه عنوان منتخب ملی را از آن خود کرد.

وی افزود: امین رحیمی هروکی، جوان 28 ساله ابرکوهی با تحصیلات فوق لیسانس مکانیزاسیون کشاورزی، موفق شد نام خود را به عنوان منتخب ملی سال 91 این بخش از استان یزد به ثبت برساند.

قدیریان ادامه داد: در دیگر بخش‌های معرفی کشاورزان نمونه استان یزد در سال 91 همچنین کشاورزان ابرکوه حضوری پررنگ داشتند.

این مسئول اضافه کرد: حضور هفت نفر از کشاورزان ابرکوه در بین منتخبان استان یزد که یکی از آنها نیز رتبه کشوری را از آن خود کرده است، نشان از قابلیت‌های این بخش در شهرستان ابرکوه دارد.

وی افزود: سید حسن میرعظیمی با سطح فعالیت 500 متر مربع و عملکرد یک و نیم تن در یک دوره عنوان پرورش دهنده برتر ماهیان گرم آبی استان یزد را از آن خود کرد.

قدیریان ادامه داد: عشایر ابرکوه نیز در میان برترین‌ها نماینده داشتند و احمد کرم‌نژاد با 900 رأس دام عنوان عشایر نمونه را به دست آورد.

وی افزود: جلیل ابوالزاده نیز با سطح زیر کشت 400 هکتار و عملکرد 13.900 تن از نوع پسته کله قوچی، به عنوان تولید کننده برتر پسته (سطح بزرگ) معرفی شده است.

قدیریان ادامه داد: عنوان تولید کننده برتر جو نیز به خلیل روشن از این شهرستان رسید که با سطح زیر کشت 30 هکتار عملکرد تولید 10 تن از رقم افضل را داشت.

وی افزود: علی دهستانی اردچی، پیازکار این شهرستان نیز با سطح زیرکشت یک هکتار موفق به تولید 210 تن پیاز از نوع بومی شد و عنوان‌دار تولید این محصول در استان یزد شد.

قدیریان گفت: علی‌اکبر صادقی نژاد از این شهرستان نیز عنوان‌دار سرباز برتر سازندگی استان یزد شد.

انتهای پیام/2464/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول