اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با ادامه و تشدید درگیری‌های گروه‌های مسلح با یکدیگر رخ داد

مرگ ده‌ها نفر از عناصر «نوادگان رسول» و «امارت اسلامی شام» در رقه

ادامه و تشدید درگیری‌های مسلحانه دو گروه تروریستی مسلح موسوم به «نوادگان رسول» و «امارت اسلامی شام و عراق» کشته شدن ده‌ها نفر از عناصر مسلح دو طرف را در نزدیکی «سد فرات» در رقه درپی داشت.

مرگ ده‌ها نفر از عناصر «نوادگان رسول» و «امارت اسلامی شام» در رقه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، گزارش‌های به دست آمده تاکید می‌کند که درگیری‌های مسلحانه دو گروه تروریستی مسلح «نوادگان رسول» و «امارت اسلامی شام و عراق»، وابسته به سازمان القاعده در سوریه که طی چند روز اخیر درگرفته، نه تنها پایان نیافته، بلکه بر شدت و دامنه آنها نیز افزوده شده است.

جدیدترین گزارش‌ها در این ارتباط تاکید می‌کند که درگیری دو گروه تروریستی مسلح «نوادگان رسول» و «امارت اسلامی شام و عراق» روز گذشته پنج‌شنبه نیز در مناطق «شهرک الشهدا» و «کوی البدو» و در نزدیکی «مدرسه ابو العلاء المعری» از توابع رقه ادامه یافت و کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد مسلح از دو طرف را به دنبال داشت.

این درحالی است که گزارش شده است، اوج و کانون درگیری‌های دو گروه تروریستی مسلح «نوادگان رسول» و «امارت اسلامی شام و عراق»  در نزدیکی «سد فرات» در شهر «الطبقه» از توابع استان رقه بوده که کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد مسلح از دو طرف را به دنبال داشته است.

این درحالی است که در خبرها آمده بود، گروه تروریستی «امارت اسلامی شام و عراق» با منفجر کردن یک خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی مقر اقامت سرکرده گروه تروریستی «نوادگان رسول» در نزدیکی مدرسه «ابو العلاء المعری» شهر رقه «علی عبد العثمان ابو مالک»، ‌سرکرده گروه تروریستی « نوادگان رسول» را به همراه شمار دیگری از اعضای گروهش به قتل رساندند.

تاکنون خبرهای بسیاری درباره درگیری گروه‌های مسلح وابسته به ارتش آزاد و یا سازمان القاعده در سوریه با یکدیگر منتشر شده بود که پس از مدتی این درگیری‌ها به پایان رسیده بود، اما این اولین بار است که میان دو گروه مسلح درگیری‌هایی با این شدت و گستردگی روی می‌دهد.

درگیری گروه‌های مسلح با یکدیگر به دلیل اختلاف برسر تقسیم غنایم یا وسایل و مواد سرقت شده و یا به دست گرفتن کنترل یک منطقه و یا به دست گرفتن رهبری یک گروه مسلح روی می‌دهد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول