اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کشته شدن یکی از خطرناک‌ترین سرکرده‌های گروه‌های مسلح در شرق سوریه

یکی از خطرناک‌ترین سرکرده‌های گروه‌های مسلح در شرق سوریه بر اثر بروز اختلاف با یکی از گروه‌های وابسته به القاعده، به دست عناصر این گروه به قتل رسید.

کشته شدن یکی از خطرناک‌ترین سرکرده‌های گروه‌های مسلح در شرق سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، عناصر مسلح وابسته به سازمان القاعده در سوریه اقدام به منفجر کردن یک خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی مقر اقامت سرکرده گروه تروریستی موسوم به «گردان‌های نوادگان رسول» در نزدیکی مدرسه «ابو العلاء المعری» شهر رقه در شرق سوریه کردند.

براثر انفجار این خودرو بمبگذاری شده «علی عبد العثمان ابو مالک»، ‌سرکرده گروه تروریستی «گردان‌های نوادگان رسول» به همراه شمار دیگری از اعضای گروهش به قتل رسیدند.

انفجار این خودرو بمبگذاری شده پس از آن روی داد که گروه تروریستی موسوم به «گردان‌های نوادگان رسول» و یکی از گروه‌های مسلح وابسته به «امارت اسلامی شام و عراق» وابسته به سازمان تروریستی القاعده مدتی به شدت با یکدیگر اختلاف پیدا کرده و اختلافات آنها منجر به درگیری‌های شدید مسلحانه بین یکدیگر شده است.

براساس آخرین گزارش‌های به دست آمده، درگیری‌های مسلحانه این دو گروه هم اکنون در نزدیکی مدرسه «المعری» و خیابان «القطار» و منطقه «البدو» در شهر رقه متمرکز است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه روی داده میان دو طرف تاکنون ده‌ها فرد مسلح کشته شدند و پس از حمله عناصر «گردان‌های نوادگان رسول» به مقرهای «امارت اسلامی شام و عراق» در منطقه «السویعدیة الکبیره» هم اکنون درگیری‌ها به منطقه ریف «الطبقه» از توابع ریف رقه نیز کشیده است.

تاکنون خبرهای بسیاری درباره درگیری گروه‌های مسلح وابسته به ارتش آزاد و یا سازمان القاعده در سوریه با یکدیگر منتشر شده بود که پس از مدتی این درگیری‌ها به پایان رسیده بود، اما این اولین بار است که میان دو گروه مسلح درگیری‌هایی با این شدت و گستردگی روی می‌دهد.

درگیری گروه‌های مسلح با یکدیگر به دلیل اختلاف برسر تقسیم غنایم یا وسایل و مواد سرقت شده و یا به دست گرفتن کنترل یک منطقه و یا به دست گرفتن رهبری یک گروه مسلح روی می‌دهد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول