اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر حوزه موسیقی؛

پل تاریخی «شهرستان» براساس گام‎های موسیقی ایران ساخته شده است

پژوهشگر حوزه موسیقی گفت: اندازه دهانه و پایه‎های پل تاریخی شهرستان که در ظاهر نامرتب و ناهماهنگ است با ناهماهنگی گام‎های موسیقی ایرانی هماهنگ شده، گویی سازنده این پل را بر این اساس بنا کرده است.

پل تاریخی «شهرستان» براساس گام‎های موسیقی ایران ساخته شده است

حسین نیکونژاد در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سمینار تجلی گام‎های موسیقی ایران در ساختار بنای پل تاریخی شهرستان در هنرسرای خورشید اصفهان برگزار می‎شود.

وی افزود: در این نشست در خصوص پل تاریخی شهرستان و ارتباط آن با موسیقی سخن گفته می‎شود.

پژوهشگر حوزه موسیقی در ادامه گفت: پل تاریخی شهرستان دارای قدمت بیش از هزار سال است و اندازه دهانه پل و پایه‎های پل که در ظاهر نامرتب و ناهماهنگ است با ناهماهنگی برخی از گام‎های موسیقی ایرانی هماهنگ شده است.

وی ادامه داد: پل تاریخی شهرستان و گام‎های موسیقی ایرانی با هم مرتبط شده و در این جلسه بررسی می‎شود.

نیکونژاد ادامه داد: ارتباط میان پل تاریخی شهرستان و تغییر و تحول حوزه موسیقی ایرانی وجود داشت و من از میان میلیون‎ها انسانی که از کنار این پل عبور کردند، این ارتباط را مشاهده کردم.

وی گفت: دید خود را که نسبت به ارتباط میان این پل و گذر موسیقی ایرانی مشاهده کردم در جلسه نقد و بررسی برای عموم مردم به همراه اسلایدهای تهیه شده در این خصوص مطرح می‎کنم.

پژوهشگر حوزه موسیقی اضافه کرد: ادعا نمی‎کنم که سازنده پل تاریخی شهرستان این پل را براساس تحولات موسیقی ساخته است اما این موضوع در پل شهرستان به وضوح مشهود است و این ارتباط وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این جلسه که ساعت 18 روز 22 مردادماه در هنرسرای خورشید برگزار می‎شود، کتاب موسیقی اصفهان در گذر زمان نوشته منصور اعظمی‌کیا رونمایی می‎شود.

انتهای پیام/63019/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول