اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی خبر داد

برگزاری المپیاد‌های علمی، دانشجویی در 17رشته دانشگاهی

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش کشور گفت: المپیاد‌های علمی، دانشجویی در 17رشته دانشگاهی برگزار می‌شود که البته دو رشته ریاضی و شیمی از بین این 17 رشته برای المپیاد‌های بین‌المللی انتخاب شده است.

برگزاری المپیاد‌های علمی، دانشجویی در 17رشته دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهروز کاوه‌ای ظهر امروز در آیین اختتامیه المپیاد بین‌المللی دانشجویی ریاضی و شیمی اظهار کرد: المپیاد‌های علمی، دانشجویی از 18 سال گذشته تاکنون در کشور ایران در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این المپیاد‌ها 17 رشته دانشگاهی را شامل می‌شود، اضافه کرد: البته دو رشته ریاضی و شیمی از بین این 17 رشته برای المپیاد‌های بین‌المللی انتخاب شده است.

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش کشور تصریح کرد: تاکنون المپیاد بین‌المللی در رشته ریاضی و 6 المپیاد بین‌المللی شیمی در کشور برگزار شده است و دانشجویان کشور‌های شرکت‌ کننده در این المپیاد‌ها به رقابت با دانشجویان ایرانی می‌پردازند.

وی با تاکید بر اینکه فرایند اجرایی این دوره از المپیاد بین‌المللی علمی، دانشجویی از مهر ماه سال گذشته آغاز شد، ادامه داد: سازمان سنجش با ارسال دعوتنامه به سایر دانشگاه‌های موجود در کشور‌های دیگر و با استفاده از سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های دیگر نسبت به دعوت از دانشجویان دیگر کشور‌ها در این المپیاد‌ها اقدام می‌کند.

کاوه‌ای با بیان اینکه چهار کشور تاتارستان، روسیه، چین و پاکستان موفق به حضور در موعد مقرر در این دوره از المپیاد بین‌المللی علمی، دانشجویی ریاضی و شیمی شدند، تاکید کرد: سه کشور سوریه، ونزوئلا و قزاقستان نیز آمادگی خود را برای حضور در این المپیاد اعلام کردند، اما این کشور‌ها موفق به شرکت در این المپیاد در موعد مقرر نشدند.

وی با اشاره به اینکه این آزمون برای پنج روز برنامه‌ریزی شده بود، افزود: روز نخست به استراحت شرکت‌کنندگان اختصاص یافته بود، صبح روز دوم به برگزاری آزمون کتبی تشریحی، روز سوم به ادامه آزمون کتبی، روز چهارم به تصحیح اوراق و رسیدگی به شکایات و روز پنجم نیز به برگزاری آیین اختتامیه این المپیاد اختصاص داده شده است.

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش کشور با تاکید بر اینکه طی این پنج روز نیز برنامه‌های فرهنگی از جمله بازدید از میدان نقش جهان برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده بود، گفت: با توجه به اینکه اصفهان به عنوان پایتخت جهان اسلام بوده، اصفهان به عنوان بهترین شهر برای برگزاری این المپیاد بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی در کنار برگزاری این المپیاد اظهار کرد: بازدید از اماکن تاریخی اصفهان مانند چهلستون، هشت بهشت، کلیسای وانک و بازدید از مجتمع فولاد مبارکه از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/63004/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول