اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران خبر داد

پیش‌بینی برداشت مکانیزه برنج در 90 هزار هکتار از شالیزارهای نکا

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در سطح 90 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران خبر داد.

پیش‌بینی برداشت مکانیزه برنج در 90 هزار هکتار از شالیزارهای نکا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا عظیمی اظهار داشت: تاکنون عملیات برداشت ارقام محلی و پرمحصول برنج در سطح 76 هزار و 919 هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران انجام شده که 75 هزار و 726 هکتار مربوط به ارقام محلی و یک هزار و 193 هکتار مربوط به ارقام پرمحصول بوده است.

وی با اشاره به اینکه از حدود 33 درصد محصول برداشت شده حدود 77 درصد معادل 58 هزار و 871 هکتار به صورت مکانیزه برداشت شد، گفت: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته حدود 69 درصد بوده و از خوشه‌دهی بیش از 210 هزار و 736 هکتار از مزارع شالیزاری استان معادل 95 درصد و ظهور خوشه برنج در مزارع پرورش رتون بود.

وی افزود: تاکنون بیش از 27 هزار و 245 هکتار از اراضی شالیزاری استان به پرورش رتون و بالغ بر 22 هزار و 833 هکتار نیز به نشا مجدد اختصاص یافته است.

عظیمی در ادامه با بیان اینکه برداشت مکانیزه برنج استان مازندران در سال قبل حدود 76 هزار و 340 هکتار بود، پیش‌بینی کرد: این سطوح در سال‌جاری با رشد بیش از 20 درصدی به حدود 90 هزار هکتار برسد.

وی با اشاره به پیش‌بینی 80 هزار هکتار کشت مجدد برنج در قالب پرورش رتون و نشاء مجدد در اراضی شالیزاری استان و برداشت حدود 160 هزار تن شلتوک از این اراضی، مجموع سطح زیر کشت اراضی شالیزاری استان مازندران در سال جاری را بالغ بر 220 هزار هکتار اعلام و پیش‌بینی کرد: از این اراضی بالغ بر یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک استحصال شد.

*اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی زراعی و باغی فاقد سند در میاندرود

در دیگر خبر این اداره کل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود از ارسال 14 فقره پرونده اراضی زراعی و باغی جهت صدور سند مالکیت به اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان خبر داد.

سید شبر موسوی اظهار داشت: در اجرای قانون تعیین و تکلیف اراضی زراعی و باغی فاقد سند در حوزه عمل این مدیریت، تعداد 39 فقره پرونده مورد بررسی و بازدید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون تعداد 14 فقره پرونده با رعایت حد نصاب قانون تفکیکی جهت صدور سند مالکیت به اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان ارسال شده است.

انتهای پیام/86012/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول