اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت محیط زیست اصفهان خبر داد

توزیع بنزین یورو 4 از آبان‌ماه امسال در اصفهان

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: به دنبال مکاتبات صورت گرفته با شرکت پخش فراورده‌های نفتی، مقرر شده است که از ابتدای آبان‌ماه امسال بنزین یورو چهار در استان اصفهان عرضه و توزیع شود.

توزیع بنزین یورو 4 از آبان‌ماه امسال در اصفهان

رجبعلی قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سوخت‌های غیر‌استاندارد درصد بالایی از آلودگی‌های زیست محیطی موجود در کلانشهر‌ها را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شده بود که سوخت یورو چهار به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در کلانشهر‌های کشور و از جمله کلانشهر اصفهان تولید و عرضه شود.

وی اضافه کرد: البته این مصوبه باید در سال گذشته اجرا می‌شده، اما تاکنون اجرا نشده و در حال حاضر مکاتباتی به منظور اجرای این مصوبه به منظور تولید و توزیع سوخت یورو چهار در سطح استان اصفهان انجام شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه پالایشگاه باید سوخت یورو چهار را تولید کند و برای عرضه در اختیار شرکت پخش فراورده‌های نفتی قرار دهد، اذعان کرد: به دنبال مکاتبات صورت گرفته با شرکت پخش فراورده‌های نفتی، مقرر شده است که از ابتدای آبان‌ماه امسال بنزین یورو چهار در استان اصفهان عرضه و توزیع شود.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت محیط زیست نیز یک دستگاه نظارتی است و بر روی نحوه تولید و توزیع سوخت یورو چهار نظارت می‌کند، ادامه داد: با تولید و توزیع سوخت یورو چهار کیفیت سوخت‌های مصرفی خودرو‌ها به میزان بسیار بالایی افزایش پیدا می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر خودرو‌های موجود در سطح استان از سوخت یورو 2 استفاده می‌کنند، اضافه کرد: سوخت یورو 2 از استاندارد‌های قانونی برخوردار نیست و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی با مصرف سوخت‌های استاندارد مانند یورو چهار امکان‌پذیر است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک وقفه یک ساله در راستای تولید و توزیع سوخت یورو چهار در اصفهان ایجاد شده است، افزود: امیدواریم که توزیع سوخت یورو چهار از ابتدای آبان‌ماه امسال در جایگاه‌های سوخت استان انجام شود و با تحقق این موضوع استاندارد‌های زیست محیطی در اصفهان رعایت می‌شود.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول