اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش آلاینده‌های جوی

بنزین یورو 4 باید در کلا‌نشهر اصفهان تولید و توزیع شود

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: بنزین یورو 4 به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی اصفهان باید چه سریع‌تر در این کلانشهر تولید و توزیع شود.

بنزین یورو 4 باید در کلا‌نشهر اصفهان تولید و توزیع شود

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر سوخت مورد استفاده در شهر‌ها استاندارد نیست، اظهار کرد: استفاده از سوخت‌های استاندارد درصد بالایی از آلاینده‌های زیست محیطی را در شهر‌ها و به ویژه در کلان‌شهر‌هایی مانند اصفهان کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود که سوخت یورو 4 در کلان‌شهر‌ها تولید و از ابتدای تیر ماه امسال نیز توزیع شود، اضافه کرد: در حال حاضر تولید سوخت یورو 4 در کلان‌شهر تهران آغاز شده و در روز‌های اخیر نیز در برخی از جایگاه‌ها نیز توزیع و عرضه شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وعده‌هایی مبنی بر تولید و عرضه این سوخت در سایر کلان‌شهر‌ها داده شده بود، تصریح کرد: اما وقفه و مشکلی در راستای تولید و توزیع این سوخت در سایر کلان‌شهر‌های کشور از جمله اصفهان به وجود آمده که هنوز این سوخت در سایر کلان‌شهر‌ها تولید و توزیع نشده است.

وی به ضرورت توجه مسئولان به استفاده از سوخت‌های استاندارد در کلان‌شهر‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بنزین یورو 4 به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی اصفهان باید هر چه سریع‌تر در این کلان‌شهر توزیع و توزیع شود.

موسوی لارگانی با بیان اینکه در حال حاضر تأکیدات بسیاری بر روی تولید سوخت یورو 4 و یورو 5 می‌شود، تاکید کرد: شرایط و زیر‌ساخت‌های تولید این سوخت باید در کشور فراهم شود و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تمام شهر‌ها و به ویژه کلان‌شهر‌های کشور از سوخت‌های استاندارد مانند یورو 4 و یورو 5 استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته به دلیل افزایش آلودگی‌های جوی با روز‌های تعطیلی بسیاری در شهر‌های اصفهان مواجه بوده‌ایم، افزود: با توجه به این موضوع تولید و توزیع سوخت یورو 4 در اصفهان الزامی و ضروری است و دود آلودگی‌های ناشی از استفاده از سوخت‌های غیر‌استاندارد نباید به چشم مردم برود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس پیگیری‌های لازم را برای تولید این سوخت در کشور انجام می‌دهند، گفت: البته اولویت تولید و توزیع سوخت یورو 4 با کلان‌شهر‌ها است، اما این سوخت باید برای تمام شهر‌های موجود در سطح کشور تولید شود.

انتهای پیام/63004/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول