اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک فعال بحرینی در گفت‌وگو با فارس:

«جنبش تمرد» مورد حمایت همه بحرینی‌هاست/ آل‌خلیفه به وحشت افتاده است

یکی از فعالان بحرینی با بیان اینکه همبستگی بین تمام گروه‌های سیاسی بحرینی برای پیوستن به جنبش تمرد وجود دارد، گفت: تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی مردم را برای شرکت در راهپیمایی امروز منامه علیه رژیم آل‌خلیفه دعوت کرده‌اند.

«جنبش تمرد» مورد حمایت همه بحرینی‌هاست/ آل‌خلیفه به وحشت افتاده است

«سید مرتضى السندی» عضو جریان الوفاء در آستانه راهپیمایی امروز مردم در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه این تظاهرات دربردارنده تمام گروه‌ها و جریان‌های سیاسی است، تصریح کرد که به دنبال فراخوان برای مشارکت در راهپیمایی پایتخت کشور،حکومت آل خلیفه احکام و دستورات سرسختانه ای را صادر کرد.

  متن کامل این گفت‌وگو در زیر آمده است:

فارس: در حال حاضر طوفان تمرد در بحرین در چه شرایطی قرار دارد؟

السندی: در واقع انقلاب مردمی بحرین از روز اول تا امروز متوقف نشده و هر روز و شب تظاهرات در روستاها و شهرهای بحرین ادامه دارد، همچنین در چند هفته گذشته علما و رهبران بحرین مردم را به پیوستن به جنبش تمرد که الهام گرفته از مصر است، دعوت کردند.

از روزهای آغازین دعوت مردم برای پیوستن به جنبش تمرد حاکمان آل خلیفه بسیار وحشت کرده و احساس خطر می‌کنند به همین دلیل  پادشاه  طی یک جلسه مشورتی با مقامات امنیتی کشور راه حل مبارزه با جنبش تمرد را بررسی کرده ولی تمامی گروه‌های مردمی و احزاب از لحظات آغازین راهپیمایی امروز در منامه حضور پیدا می‌کنند و خواهان تشکیل حکومت قانون گرا در بحرین هستند.

فارس: فعالان بحرینی در خارج از کشور برای همبستگی با ملت خود چه برنامه هایی دارند؟

السندی: در حال حاضر رهبران انقلاب مردمی بحرین  در داخل و خارج از کشور مردم را به "تمرد" دعوت می‌کنند که امروز به خیابان های منامه بیایند و یک حماسه بزرگ ایجاد کنند.

مابه عنوان اعضای گروه «تیار الوفاء الاسلامی» و سایر گروه‌های بحرینی در خارج از کشورمان از طریق برنامه‌های رسانه‌ای مختلف با فعالیت‌های مردمی و انقلابی ملتمان هماهنگ هستیم.

در حال حاضر هرگروه سیاسی دارای برنامه‌های مختلف برای دعوت مردم به «تمرد»هستند. ائتلاف14 فوریه ، گروه تمرد ، تحالف لجمهوری(اتحاد برای جمهوری)، تیار الوفاء الاسلامی (جریان اسلامی وفاء)،جنبش حق برای آزادی و دموکراسی ،جنبش «احرار البحرین الاسلامیه» ، از جمله گروه‌های مردمی و احزاب سیاسی در بحرین هستند که تمامی آنها بر مشارکت گسترده ملت در راهپیمایی امروز اتفاق نظر دارند، در همین راستا ائتلاف14 فوریه اعلام کرده که امروز اعتصاب عمومی در تمام بحرین  است ،این تنوع گروه‌ها واحزاب مختلف موجب می‌شود گروه‌های مختلف از مردم در این راهپیمایی شرکت کنند.

فارس:تدابیر حکومت برای مقابله با جنبش تمرد چگونه است؟

السندی: به دنبال فراخوان عمومی در بحرین برای مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی بزرگ در پایتخت کشور،حکومت آل خلیفه احکام و دستورات سرسختانه‌ای همچون سلب تابعیت از معترضان و شرکت کنندگان در راهپیمایی، محرومیت ازتمام خدمات دولتی، دستگیری و زندانی کردن مردم به ویژه علما و سخنرانان انقلابی را صادر کردند.

فارس: رفتار حاکمان آل خلیفه با مردم به ویژه در هفته های اخیر چگونه است؟

السندی: یکی از مصائب و مشکلات جوانان انقلابی بحرین این است که دائما تحت تعقیب هستند ، از اول ماه مبارک رمضان پلیس هر روز به خانه های جوانان انقلابی فعال بحرینی حمله کرده و بعضی از آنها را دستگیر کرده که البته عده‌ای نیز موفق به فرار شده اما همچنان تحت تعقیب هستند.

هم اکنون در بحرین زندانیان سیاسی بیش از2هزار نفر هستند که بیشتر آنها محکومیت قضایی دارند و برخی از آنها بانوان انقلابی بحرین هستند و بسیاری  از آنها کمتر از18 سال دارند،انقلابیون زندانی در بحرین زیر شکنجه های بسیار فجیع قرار دارند به طوری که به برخی از بانوان بحرینی در زندان‌ها تجاوز کردند، یکی از این بانوان به نام «ریحانه الموسوی» در دادگاه محاکمه‌اش این موضوع را اعلام کرد.

بعد از ورود ارتش عربستان به بحرین در ماه‌های اول انقلاب مردم 40مسجد شیعیان را با خاک یکسان کردند و حسینیه‌ها را ویران و قرآن‌ها را به آتش کشیدند،در حال حاضر مردم بسیاری از این مساجد ویران شده را ساختند اما رژیم از بازسازی سایر مساجد ویران شده ممانعت می‌کند.

فارس: برخورد نمایندگان مجلس شوری بحرین با انقلابیون چگونه است؟

السندی: درطول انقلاب بحرین حاکمان خاندان آل خلیفه  به مردم تهمت تروریست زدند اخیراً «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین ،نمایندگان مجلس شورا که از مخالفان انقلابیون هستند را برای تشکیل یک جلسه ویژه دعوت کرد تا با آنها درباره توقف انقلاب مردم و تشدید شکنجه برای انقلابیون و فعالان به خصوص علماء و اساتید رایزنی داشته باشد و البته این در حالی است که گروه‌هایی از نمایندگان مجلس در اعتراض به کشتار مردم استعفا کردند.

برخی از پیشنهادهای مصوب این مجلس که پادشاه بحرین برآن تاکید کرده شامل، سلب تابعیت از فعالان انقلابی بحرینی ،تشدید احکام آنها در دادگاه های قضایی و مصادره اموال مردم است،که نتیجه آن کشتار و زخمی کردن جوانان انقلابی و دستگیری آنها بود. 

فارس: کشورهای حامی آل خلیفه علیه ملت بحرین چه توطئه‌هایی می‌کنند؟

السندی: تمامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از انقلاب مردم بحرین در وحشت هستند به طوری که در روز سوم انقلاب که حکومت بحرین به مردم حمله کرد و چهار نفر را به شهادت رساند، آنها از این اقدام حمایت کردند.

در آن روز وزرای خارجه این کشورها در بحرین تجمع داشتند و تصمیم گرفتند که انقلاب ملت بحرین را متوقف کنند از این رو تمام امکانات کشورهای خود را در اختیار آل خلیفة گذاشتند، ولی کاری برای توقف انقلاب نتوانستند انجام دهند.

هنوز یک ماه از شروع انقلاب نگذشته بود که ارتش‌های عربستان و امارات تحت عنوان سپر جزیره به بحرین وارد شدند و به کشتار و دستگیری مردم اقدام کردند.

در حال حاضر ارتش این کشورها در بحرین مستقر هستند و در جنایات آل خلیفة شریکند ولی به هیچ وجه نتوانستند انقلاب بحرین را نابود کنند،به همین دلیل حکومت از امکانات و تجهیزات اطلاعاتی آمریکا و انگلیس نیز بهره بردند به طوری که برخی از مسئولان اطلاعات انگلیسی به حاکمان آل خلیفه در بحرین برای سرکوبی انقلاب مردم مساعدت می کنند، همچنین سلاح هایی که حکومت علیه مردم استفاده می کند ازآمریکا ارسال شده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول