اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دومین دور مذاکرات سازش امروز در قدس برگزار می‌شود

مذاکره‌‌کنندگان فلسطینی و اسرائیلی امروز در حالی دومین دور مذاکرات مستقیم سازش را در هتل ملک داوود در قدس اشغالی برگزار می‌کنند که رژیم صهیونیستی به روند شهرک‌سازی‌ها شدت بخشیده است.

دومین دور مذاکرات سازش امروز در قدس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الحیات، مسئولان فلسطینی گفتند که در جلسه امروز در قدس اشغالی، طرف فلسطینی از طرف اسرائیلی می‌خواهد که به تعهدات خود به موجب توافقات قبلی، عمل نماید.

یک مسئول عالی‌رتبه نیز اظهار داشت که هیئت فلسطینی توقف ساخت‌وسازها در اراضی اشغالی فلسطینی از جمله قدس شرقی و نیز عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از مناطق تحت سلطه تشکیلات خودگردان که بار دیگر پس از آغاز انتفاضه در سال 2000 به اشغال صهیونیست‌ها درآمده است، درخواست خواهد کرد.

مسئولان فلسطینی گفتند که عمل کردن اسرائیل به تعهدات خود عامل مهمی برای موفقیت مذاکراتی است که در آن پرونده‌های مرزها و امنیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تنها توافق ممکن نیز این است که اسرائیل مرزهای سال 1967 را به رسمیت بشناسد.

بر اساس این گزارش مسئولان رژیم صهیونیستی احداث 900 واحد مسکونی در شهرک گیلو واقع در اراضی قدس شرقی و بیت لحم را اعلام کرده‌اند و این در حالی است که یک روز قبل نیز احداث 1200 واحد مسکونی از جمله 800 واحد در قدس شرقی را اعلام کرده بودند.

نخستین دور مذاکرات سازش حدود یک ماه قبل در واشنگتن با حضور «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و مشارکت «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان و «زیپی لیونی» مسئول اسرائیلی در پرونده مذاکرات با فلسطینیان، برگزار شد و در همین راستا رژیم صهیونیستی شب گذشته 26 اسیر فلسطینی که پیش از توافقنامه اسلو به اسارت درآمده بودند، آزاد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول