اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

16 نشریه طی یک سال اخیر مجوز گرفته‌اند / تاکید بر عضویت خبرنگاران در سامانه سمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: 16 مورد از نشریات محلی استان اردبیل در یک سال اخیر از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مجوز گرفته‌اند.

16 نشریه طی یک سال اخیر مجوز گرفته‌اند / تاکید بر عضویت خبرنگاران در سامانه سمان

منصور شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سطح استان 54 نشریه در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند که اکثر آنها به صورت مرتب انتشار یافته و برخی‌ نیز به دلایل مختلف انتشارشان سر موعد مقرر نیست که امیدواریم با حمایت‌های انجام شده بتوان نسبت به فعالیت گسترده آنها اقدامات لازم را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: از 54 نشریه مجوز‌دار استان اردبیل 16 مورد در سال 91 از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مجوز فعالیت گرفته‌اند که بخش عمده‌ای از آنها نیز در یک سال اخیر انتشار یافته و فعالیتشان را در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها پیگیری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به فعالیت سایت سمان به عنوان سایت ساماندهی خبرنگاران و عضویت این قشر پر تلاش در عرصه رسانه و روزنامه‌نگاری یادآور شد: افرادی که در این سایت عضو شوند از خدمات بیمه‌ای و برخی حمایت‌های وزارت ارشاد بهره‌مند شده و در ادامه کار می‌توانند خدمات متنوعی را نیز از این مجموعه دریافت کنند.

شرفی به پرداخت یارانه کاغذ به نشریات محلی هر شش ماه یکبار اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه با نظر معاونت مطبوعاتی انجام می‌شود و ما تمام بدهی‌های گذشته را تسویه کردیم و هم اکنون در پرداخت یارانه به روز عمل می‌کنیم.

این مسئول عنوان کرد: لیست نشریات برای دریافت یارانه در سال جاری ابلاغ شده و به زودی یارانه سال 92 نیز تخصیص می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه ارقام اختصاص یافته متفاوت بوده و تعیین آن نیز بر اساس فعالیت نشریات از سوی اداره کل و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تعیین می‌شود، بیان داشت: ما در سطح استان تمام سعی‌مان را به کار گرفته‌ایم تا از فعالان این عرصه حمایت جدی داشته باشیم، اما بر این باوریم که در این عرصه هر چقدر حمایت هم صورت گیرد باز کم است.

شرفی افزود: در گرامیداشت روز خبرنگار نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف سعی کردیم در حد بضاعت و توان از فعالان این عرصه حمایت کنیم که امیدواریم این حمایت‌ها سرآغازی باشد تا دیگر دست‌اندرکاران و مسئولان مرتبط با کار رسانه‌ها و خبرنگاران نیز به کمک این صنف پر تلاش بیایند.

وی تصریح کرد: در کنار فعالیت نشریات استانی ما هیچ وقت تلاش و همت سرپرستی روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌ها را نیز نادیده نمی‌گیریم به طوری که در حال حاضر در این استان نمایندگی 10 خبرگزاری و پایگاه خبری و سرپرستی 25 روزنامه فعالیت می‌کنند که از این مجموعه‌ها نیز که به معنای واقعی پر تلاش و توانمند عمل می‌کنند حمایت‌های لازم را انجام داده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود فعال بودن بیش از 105 دکه مطبوعاتی را نیز در سطح استان یادآور شد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها بیش از 250 خبرنگار و فعال رسانه‌ای در این استان در حوزه مطبوعات، رسانه‌ها و انواع جراید مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول