اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج خبر داد

آغاز سرشماری تابستانی حیات‎ وحش در شهرستان کرج

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج از آغاز عملیات سرشماری حیات وحش در شهرستان کرج خبر داد.

آغاز سرشماری تابستانی حیات‎ وحش در شهرستان کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان البرز، فردین حکیمی در خصوص نحوه اجرا و زمانبندی آن اظهار داشت: سرشماری تابستانه جمعیت حیات وحش در مردادماه سال‌جاری در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی انجام خواهد گرفت و در این برنامه سه روزه تعداد هشت مسیر جهت سرشماری پستانداران منطقه در نظر گرفته شده است.

حکیمی افزود: سرشماری جمعیت حیات وحش شهرستان توسط اکیپی متشکل از کارشناسان اداره محیط زیست کرج و اداره کل، ماموران یگان حفاظت مستقر در منطقه و همچنین با حضور نمایندگان محیط زیست استان تهران به عنوان ناظر، انجام می‌شود و تعداد 30 نفر جهت سرشماری به منطقه اعزام خواهند داشت.

وی، هدف از سرشماری را برآورد جمعیت حیات وحش، اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به سال قبل و همچنین بررسی عوامل تهدیدکننده و نقاط ضعف و قوت منطقه، ارزﯾﺎﺑﯽ دقیق زﯾﺴﺘﮕﺎه و ارائه راھﮑﺎرھﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﻣﻨﺎﺳب جهت ﺣﻔﻆ و ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﮔﻮﻧﻪ‌ھﺎی ﺑﺎ ارزش عنوان کرد.

منطقه حفاظت شده البرز جنوبی با توجه به وسعت و تنوع و غنای گونه‌های گیاهی و جانوری به عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم تلقی شده و کلکسیونی از تنوع زیستی کشور را در خود جای داده و از گونه‌های جانوری مهم آن می‌توان به کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه‌ای، گراز، کفتار، تشی، روباه و خرگوش و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/2302/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول