اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست فیروزکوه با اشاره به گرمی هوا مطرح کرد

احتمال مشاهده برخی حیوانات وحشی در مناطق گردشگری فیروزکوه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اشاره به گرمای هوا و حضور احتمالی حیوانات وحشی در برخی مناطق مسکونی و گردشگری، خواستار آن شد تا مردم و گردشگران از آزار و اذیت حیوانات وحشی اجتناب کنند.

احتمال مشاهده برخی حیوانات وحشی در مناطق گردشگری فیروزکوه

رضا کرمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: همه ساله با فرارسیدن فصل تابستان و ایام گرم سال، شماری از حیوانات وحشی برای رفع تشنگی به سمت چشمه‏سارها و رودخانه‏های واقع در مناطق مسکونی و گردشگری کشیده می‏شوند.

وی گفت: متأسفانه طی سنوات گذشته شاهد آزار و اذیت برخی از این حیوانات توسط افراد و گردشگران بودیم.

کرمی افزود: قوچ و میش وحشی، کل و بز و ... عمده حیواناتی هستند که در این زمان از سال ممکن است از محدوده حیات وحش خارج و به سمت مناطق مسکونی و گردشگری کشیده شوند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه گردشگری نمرود و دهستان حبله‏رود، عمده مناطقی هستند که حضور حیات وحش در برهه کنونی از زمان در آنها مشاهده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اشاره به حضور این‏گونه حیوانات که عمدتاً برای رفع تشنگی و نوشیدن آب به این مناطق وارد می‏شوند، خواستار رأفت و مهربانی مردم و گردشگران در مواجهه با آنها شد.

وی یادآور شد: حیوانات وحشی و پرندگان، جزئی از طبیعت هستند که وجودشان در چرخه زیست‌محیطی تأمین‌کننده حیات اکوسیستم است و باید در حفظ، مراقبت و نگهداری از آنها کوشا باشیم.

انتهای پیام/2568/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول