اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره جهاد کشاورزی استان البرز:

رتبه نخست تولید گل لاله متعلق به استان البرز است

مدیرکل اداره جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به توانمندی‌های این استان در تولید گل‌ها و درختچه‌های زینتی گفت: رتبه نخست تولید گل لاله در کل کشور متعلق به البرز است.

رتبه نخست تولید گل لاله متعلق به استان البرز است

مسعود کریمی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دنیای امروز کشورهای مختلف برای تامین منابع مالی مورد نیاز و حضور قدرتمند در حوزه اقتصادی، برنامه‌ریزی‌های زیادی داشته و از تمام توانمندی‌های خود استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه دوران اتکای کشورها به تولید یک محصول به پایان رسیده است، ادامه داد: در گذشته برخی از کشورها از جمله ایران تنها به تولید و صادرات یک محصول اکتفا کرده و به عبارتی تک محصولی بودند، اما این دوران به پایان رسیده و دیگر نمی‌توان به این شیوه کشور را اداره کرد.

مدیرکل اداره جهاد کشاورزی استان البرز بیان داشت: خوشبختانه در ایران توانمندی‌های بسیاری وجود دارد و در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری می‌توانیم برای کشور درآمدزایی داشته باشیم.

کریمی افزود: همین شیوه در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته و زمانی که رهبری معظم انقلاب اسلامی بر لزوم حمایت از تولید داخلی تاکید می‌فرمایند، نشان‎دهنده عزم جدی کشور برای رونق اقتصادی در همه بخش‌ها است و خوشبختانه در این حوزه دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در حوزه کشاورزی کشورمان توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بسیاری دارد که این امر به واسطه نعمت‌های بی‌شمار الهی است که در اختیار نسل امروز قرار گرفته است.

* 90 درصد گل لاله کشور در البرز تولید می‌شود

مدیرکل اداره جهاد کشاورزی استان البرز اذعان داشت: یکی از این بخش‌های مهم در کشاورزی، تولید گل و گیاهان زینتی است که در این حوزه استان البرز یکی از مهمترین استان‌های کشور به شمار می‌آید.

کریمی ابراز کرد: به عنوان نمونه 90 درصد گل لاله کشور در استان البرز تولید می‌شود و سالانه صنعت تولید گیاهان، گل‌ها و درختچه‌های زینتی در استان البرز برای کشور ارزآوری بسیاری دارد.

* تولید سالانه بیش از 125 اصله درختچه و گل در استان البرز

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید سالانه بیش از 125 اصله درختچه، گل و گیاهان زینتی به ویژه گل لاله در استان البرز، اظهار داشت: از این صنعت می‌توانیم درآمدزایی بسیار زیادی برای کشور و استان البرز داشته باشیم و به طور قطع برنامه‌ریزی در این حوزه و تلاش و پشتکار می‌تواند برای کشورمان ارزش افزوده بسیاری به همراه داشته باشد.

مدیرکل اداره جهاد کشاورزی استان البرز، متذکر شد: در صورت برنامه‌ریزی مناسب و تداوم طرح‌هایی که طی سال‌های اخیر در استان البرز می‌تواند قطب اصلی تولید و پرورش گل‌های زینتی در کشورمان باشد.

کریمی در پایان گفت: امیدوارم با به ثمر نشستن طرح‌هایی که در سال‌های اخیر اجرای آنها در استان البرز آغاز شده و همچنین تلاش بیشتر در آینده، هر چه سریعتر به این هدف مهم دست یابیم.

انتهای پیام/2302/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول