اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کنکور سراسری امسال

24 دانش‌آموز خراسان شمالی رتبه زیر 100 کسب کردند

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 24 دانش‌آموز این استان در کنکور سراسری امسال رتبه زیر 100 را کسب کردند.

24 دانش‌آموز خراسان شمالی رتبه زیر 100 کسب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد اکبرزاده عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: 6 نفر از این افراد رتبه تک رقمی مناطق کشور را برای استان خراسان شمالی به دست آوردند.

وی تصریح کرد: رتبه چهارم کشور امسال در گروه تجربی توسط دانش‌آموزان شیروان کسب شده که برای استان افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه شمار مدارس راهنمایی شبانه‌روزی در سنوات گذشته در استان را هشت مرکز عنوان کرد و اذعان داشت: صرفاً طی سه سال گذشته 15 آموزشگاه نیز به این تعداد افزوده شده است.

به گفته اکبرزاده، هم‌اکنون نزدیک به 20 درصد از دانش‌آموزان خراسان شمالی در این مراکز شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند که عموماً در مناطق راز و جرگلان، اسفراین، بام و صفی آباد هستند.

وی همچنین شمار مدارس نمونه در استان طی سنوات قبل را 6 دبیرستان عنوان کرد و اظهار کرد: اکنون به 18 دبیرستان نمونه در استان اعم از شهری و روستایی رسیده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد مدارس راهنمایی تیزهوشان در استان 2 مرکز بوده، متذکر شد: اکنون در این مقطع تعداد مدارس 6 آموزشگاه تیزهوشان است.

وی همچنین تعداد کنونی دبیرستان‌های تیزهوشان در استان را 6 آموزشگاه خواند و یادآور شد: در گذشته صرفاً 2 دبیرستان تیزهوشان در خراسان شمالی وجود داشته است.

اکبرزاده هدف از توسعه این مراکز را عدالت آموزشی عنوان کرد و ابراز داشت: اکنون زیرساخت‌های آموزشی در استان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/63002/ذ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول