اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دماوند خبر داد

استقبال کنکوری‏های بام ایران از پایگاه‏های انتخاب رشته

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از استقبال دانش‏آموزان پذیرفته شده در کنکور سراسری، از پایگاه انتخاب رشته مستقر در این اداره خبر داد.

استقبال کنکوری‏های بام ایران از پایگاه‏های انتخاب رشته

سیدقاسم حسینی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، با اشاره به اینکه امسال همه دانش‏آموزان می‏توانند در کنکور انتخاب رشته کنند، افزود: در کنار مراکز خصوصی انتخاب رشته که در دماوند فعالیت می‏کنند، ما نیز پایگاه انتخاب رشته را با کادر مجرب و دوره‏دیده راه‏اندازی کرده‏ایم.

وی هدف از این اقدام را برخورداری دانش‏آموزان از تنوع در انتخاب رشته و انتخاب آگاهانه بیان کرد و گفت: خیلی از دانش‏آموزانی که در مراکز خصوصی انتخاب رشته می‏کنند، یک بار هم برای چک کردن انتخابشان به پایگاه اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند مراجعه می‏کنند.

حسینی با بیان اینکه همکاران فعال در پایگاه در یک کلاس آموزشی یک روزه شرکت کرده‏اند، خاطرنشان کرد: انتخاب رشته در این پایگاه از طریق سامانه انتخاب رشته و نرم‏افزار استاندارد سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‏شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: قبل از راه‏اندازی پایگاه، دو جلسه مقدماتی با ستاد انتخاب رشته و مدیران دبیرستان‏ها برگزار کردیم تا مدیران مدارس بتوانند دانش‏آموزان خود را جهت استفاده از این امکان هدایت کنند.

وی در خصوص رتبه‏های پذیرفته‏شدگان در کنکور سراسری 92 در دماوند تصریح کرد: ما امسال رتبه شاخص نداشتیم، اما اکثر رتبه‏ها در سطح خوب و رضایت‏بخشی است.

حسینی در پایان با اشاره به استقبال خوب دانش‏آموزان در روزهای گذشته از پایگاه‏های انتخاب رشته خاطرنشان کرد: این پایگاه از 16 مرداد ماه جاری برپا شده و تا 22 مرداد ماه فعالیت آن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2568/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول