اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی:

صدور بیمه نامه سلامت از سوی سایر بیمه‌ها غیرقانونی است

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی صدور هرگونه بیمه نامه سلامت از سوی سایر بیمه‌ها را فاقد وجوهات قانونی و در عین حال غیرقانونی دانست.

صدور بیمه نامه سلامت از سوی سایر بیمه‌ها غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی آرمیده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قانون تشکیل بیمه سلامت تمامی بیمه نامه‌ها در این چارچوب صرفاً از طریق بیمه سلامت صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مرجع صادر کننده بیمه نامه سلامت اداره کل بیمه سلامت در استان‌ها است، گفت: تنها راه خرید این بیمه نامه‌ها از محل اجرای طرح پزشک خانواده بوده که شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین برای این طرح ساماندهی شده اند.

* ترخیص دارو از گمرکات اقدامی شایسته بود

آرمیده همچنین با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای ترخیص داروهای موردنیاز بیماران به ویژه بیماران خاص این مهم را اقدامی شایسته عنوان کرد.

وی افزود: با این دستور مشکل دارو در کشور تا حد زیادی رفع شده و از مشکلاتی که بیماران با آن مواجه بودند کاسته شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اقدام دولت جدید برای ترخیص دارو با ارز هزار و 226 تومان خیلی خوب بوده و این اقدام در خور تحسین است.

* 80 درصد جمعیت خراسان شمالی زیرپوشش بیمه سلامت

وی جمعیت زیرپوشش این بیمه در استان را بر اساس آمار سال 92، 681 هزار و 885 نفر اعلام کرد و گفت: قریب به 80 درصد جمعیت خراسان شمالی زیرپوشش بیمه‌ای هستند.

آرمیده شمار کارکنان دولت زیرپوشش بیمه در خراسان شمالی را 62 هزار و 930 نفر عنوان کرد و افزود: 59 هزار و 523 نفر در قالب بیمه ایرانیان، 25 هزار و پنج نفر سایر اقشار از خدمات بیمه بهره‌مند هستند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی، 534 هزار و 427 نفر از روستاییان این استان هم از این بیمه برخوردارند.

* 457 موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان شمالی

وی شمار مؤسسات طرف قرارداد مستقل در این استان با بیمه سلامت را 457 مرکز اعلام کرد.

آرمیده تصریح کرد: 77 پزشک عمومی، 108 پزشک متخصص، 9 فوق تخصص، 55 دندان‌‌پزشک، پنج دندان‌‌پزشک متخصص، 12 پرتو پزشکی، 11 فیزیوتراپی، 64 داروخانه، 13 آزمایشگاه، 9 بیمارستان، 16 درمانگاه، یک مرکز جراحی و 80 مرکز بهداشتی و درمانی با این اداره کل قرارداد دارند.

وی همچنین شمار مراکز غیر مستقل طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان را 106 مرکز اعلام کرد و گفت: 32 پزشک عمومی، 15 پزشک متخصص، 2 پزشک فوق تخصص، 19 دندان‌‌پزشک، هشت پرتو پزشکی، سه فیزیوتراپی، 14 داروخانه و 13 آزمایشگاه طرف قرارداد این اداره کل هستند.

* منتظر ابلاغ اعتبارات بیمه سلامت خراسان شمالی هستیم

آرمیده با اشاره به اینکه تاکنون اعتبارات بیمه سلامت خراسان شمالی برای سال 92 ابلاغ نشده است، گفت: همچنان منتظر ابلاغ اعتبارات سال 92 هستیم.

وی هزینه‌های این بیمه در استان را در قالب تعهدات با مؤسسات طرف قرارداد و سایر هزینه‌ها را ماهانه 30 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون 120 میلیارد ریال مؤسسات طرف قرارداد از بیمه سلامت خراسان شمالی مطالبه دارند.

*حضور بیمه سلامت در 36 نقطه خراسان شمالی

آرمیده با اشاره به ارائه بیمه نامه‌های سلامت از طریق دفاتر پیشخوان این استان گفت: هم اکنون این بیمه در قالب این دفاتر در 36 نقطه استان ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌هایی برای توسعه مراکز مختلف برای ارائه بیمه نامه‌های سلامت در استان در دستور کار بوده که امید می‌رود در بهمن امسال گستره این خدمات به سمت دهستان‌های بزرگ استان نیز برسد.

به گزارش فارس، خراسان شمالی دارای هشت شهرستان، 18 شهر با 867 هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/63002/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول