اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنبش تمرد بحرین مسیرهای «بسیج عمومی» فردا را اعلام کرد

جنبش تمرد بحرین مسیرهای «بسیج عمومی» فردا چهارشنبه در مناطق مختلف این کشور را اعلام کرد.

جنبش تمرد بحرین مسیرهای «بسیج عمومی» فردا را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مجله الجزیره العربیه، جنبش تمرد بحرین 9 مسیر را برای «بسیج عمومی» را اعلام کرد و همزمان نیز شبکه ائتلاف 14 فوریه گفت: ائتلاف 14 فوریه جزئیات مهمی را درباره اعتراضات فردا بزودی اعلام خواهد کرد.

جنبش تمرد بحرین در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت راهنمایی‌های کلی مرحله اول بسیج عمومی در 14 اوت را ارایه و بر گزینه فعالیت مسالمت آمیز در تحرکات خود به عنوان یک گزینه راهبردی تاکید کرد.

جنبش تمرد محورهای بسیج عمومی را شهر منامه و همه خیابان‌های منطقه در اطراف باب البحرین، از میدان الدراز تا همه روستاهای خیابان البدیع، جدحفص و السنابس و الدیه، البلاد القدیم و المصلى و الخمیس و السهلة و أبو قوة، الجفیر و الغریفة والماحوز، المحرق در امتداد خیابان بین الدیر وسماهیج، منطقة غربی دمستان، سترة والنبیه صالح، النویدرات والمعامیر والعکر، تعیین کرد.

جنبش تمرد در راهنمایی خود از همگان خواست تا به صورت فردی و نه گروهی بدون سردادن شعار یا حمل پلاکارد یا پرچم یا نظایر آن با سکوت حرکت کنند.

جنبش تمرد همچنین خواهان عدم اصطکاک وخنثی کردن تلاش نظام برای به راه انداختن هرگونه درگیری شد و بر التزام به این مسیرها و ساعات برگزاری بسیج عمومی و آموزش‌هایی که این جنبش آن را اعلام خواهد کرد، تاکید کرد.

جنبش تمرد از مردم بحرین خواست تا گوش به زنگ دستورات مرحله دوم و سوم بسیج عمومی باشند که بعد از آغاز بسیج عمومی مسالمت آمیز مدنی آن را صادر خواهد کرد.

جنبش تمرد بحرین به تاسی از جنبش تمرد مصر و تونس اخیرا اعلام موجودیت کرد و مردم را به برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز فراخوانده است.

صدها جوان بحرینی در صفحات اجتماعی اینترنتی خود از مردم بحرین دعوت کردند تا به شکلی گسترده به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کنند.

این جوانان بحرینی تاکید کردند که ایده تشکیل «جنبش تمرد» بدون تردید انقلاب بحرین را وارد مرحله جدیدی از مبارزه و قیام علیه رژیم آل خلیفه می‌کند.

رژیم بحرین که از اعلام موجودیت جنبش تمرد در این کشور به هراس افتاده وضع قوانین سختگیرانه، عملیات گسترده امنیتی و برخورد شدید با فعالان و معترضان را پیش از فرا رسیدن 14 اوت (23 مرداد) آغاز و به خانه‌های مردم یورش برده و افراد را بازداشت می‌کند.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز برای دستیابی به آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب است که با سرکوبگری مواجه شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول