اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

دادستان پیشانی دستگاه قضائی است

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه دادستان پیشانی دستگاه قضائی است و حساس‌ترین کارها را انجام می‌دهد گفت: اقتدار و عظمت جامعه با تلاش‌های ‌دستگاه قضائی حاصل شده است.

دادستان پیشانی دستگاه قضائی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور پیش از ظهر امروز در‌ آیین معارفه دادستان رفسنجان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت:‌ مؤمن هنگام برخورد با حوادث متین و باوقار است و در برابر ناملایمت‌ها صابر برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: انسان مؤمن هنگام فراخی نعمت شاکر و در برابر داشته‌ها قانع است به دشمنان خود ستم نمی‌کند و در برابر چیزی که نمی‌تواند انجام دهد عهده‌دار نمی‌شود‌.

رمضانی‌پور خاطر‌ نشان کرد: از دیگر خصلت‌های مؤمن این است که نسبت به مؤمنان دیگر رئوف است و مردم به واسطه وی در آرامش و راحتی به سر می‌برند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: به راستی که علم و دانش دوست واقعی مؤمن و حلم و بردباری وزیر اوست، عقل فرمانده‌، مدارا با مردم برادر انسان و نیکی پدر مومن است و بدان دلیل مؤمن از صفات خداوند محسوب می‌شود که هر کس خدا را اطاعت کند از عذاب او در امان است.  

رمضانی‌پور بیان داشت: آنچه در جامعه رکن محسوب می‌شود و جایگاهی متعلق به حاکمیت و ولایت است دستگاه قضا است، لذا اقتدار و عظمت جامعه از ناحیه دستگاه قضائی است.

وی عنوان کرد: دادستان پیشانی دستگاه قضائی است و حساس‌ترین کارها را انجام می‌دهد.

رمضانی‌پور ابراز داشت: احساس امنیت از‌ امنیت مهم‌تر است و اصلاح ذات‌البین برای کاهش پرونده‌ها و مراجعات به دادگستری اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا مشاهده جمعیت زیاد در دادگستری ناراحت کننده است.

وی تصریح کرد: با پیشگیری و ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه در تمام مجموعه‌ها امنیت جامعه تضمین می‌شود. 

انتهای پیام/80016/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول