اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد

کاهش 70 درصدی تلفات حوادث رانندگی با بستن کمربند ایمنی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: بستن کمربند ایمنی ضربات وارده به ناحیه سر و گردن را تا 70 درصد کاهش می‌دهد.

کاهش 70 درصدی تلفات حوادث رانندگی با بستن کمربند ایمنی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، اردشیر جمشیدی‌راد در مصاحبه با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: وقتی اتومبیلی با سرعت 80 کیلومتر در ساعت به مانعی برخورد می‌کند در دو صدم ثانیه سپر درهم می‌شکند و اتومبیل فشاری معادل 30 برابر وزن خود را تحمل می‌کند.

وی گفت: در چهار‌صدم ثانیه راننده و سرنشینان هر کدام با فشاری در حدود دو تن به جلو پرتاب می‌شوند و در پنج‌صدم ثانیه بدن راننده با همان نیروی دو تنی با فرمان اتومبیل برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم افزود: طی این حادثه در هفت‌صدم ثانیه سرنشینان جلویی به داشبورد اتومبیل برخورد کرده و در 9 صدم ثانیه سرنشینان به شیشه اتومبیل برخورد و در یک‌دهم ثانیه سرنشینان عقب نیز به سرنشینان جلو برخورد می‌کنند.

جمشیدی‌راد تاکید کرد: هنوز 90 درصد ثانیه اول باقی مانده است پس اهمیت بستن کمربند ایمنی بسیار حائز اهمیت است؛ بستن کمربند ایمنی در مسافت‌های کوتاه درون شهری و برون شهری میزان صدمات و ضایعات را به حداقل می‌رساند.

انتهای پیام/2258/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول