اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

کاهش ارتکاب جرم مجرمان حرفه‌ای در آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: ارتکاب جرم مجرمان حرفه‌ای با کنترل پلیس از 70 درصد به 52 درصد کاهش یافته است.

کاهش ارتکاب جرم مجرمان حرفه‌ای در آذربایجان غربی

سردار یحیی شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پیگیری سرقت‌های خشن، پیگیری سرنوشت ربوده شدگان رها نشده سنوات گذشته و پیگیری جرائم معوقه در دستور کار پلیس قرار گرفت تا آخرین وضعیت خود را پالایش کند.

وی ادامه داد: تشکیل شناسنامه سارقان مسلح را پلیس در برنامه داشت که 31 فقره در طول این چهار ماه از جرائم جنایی که در سنوات گذشته اتفاق افتاده بود و کشف نشده بود با اجرای این طرح کشف شود.

وی ابراز داشت: کنترل و تسلط بر سابقه‌داران سرقت‌های مسلحانه به تعداد 50 مورد در دستور کار بود که پلیس اجازه نداد این افراد دوباره مرتکب جرم شوند چون هر روز این افراد مکلف بودند توسط پلیس رصد شوند تا مجال ارتکاب جرم نداشته باشند.

شرفی با بیان اینکه تعیین تکلیف تعداد افراد فقدانی سال‌های گذشته به طوری که این افراد تعیین تکلیف نشده بودند در برنامه پلیس قرار گرفت، خاطرنشان کرد: پلیس این افراد را ردیابی کرد و 12 نفر از افراد فقدانی گذشته پیدایش و تعیین تکلیف شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: 15 فقره انواع سرقت‌های عادی و کشف یک قبضه اسلحه از نتایج اجرای این طرح بود.

وی با بیان اینکه در زمینه مجرمان حرفه‌ای در استان اقداماتی انجام شد، ابراز داشت: این کنترل سبب شد سهم مجرمان حرفه‌ای در ارتکاب جرم نسبت به سال‌های 89 و 90 از 70 درصد به 52 درصد کاهش یابد.

شرفی اذعان کرد: طرح شناسایی مکان‌های آلوده و تجمع معتادان را داشتیم که 30 مورد این طرح اجرا شده و منجر شد 985 نفر معتاد در طول چهار ماه سال جاری جمع‌آوری شده و به کمپ‌های ترک اعتیاد و یا کاهش آسیب ماده 16 با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر برای بازپروری و درمان هدایت شوند.

انتهای پیام/61005/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول