اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران:

‌بازی‌های کامپیوتری باعث تقویت و رشد اجتماعی-ارتباطی کودک می‌شوند

رئیس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران گفت: بازی‌های کامپیوتری باعث تقویت و رشد اجتماعی، ارتباطی، خلاقیت و کارکردهای شناختی کودک می‌شوند اما در این زمینه، والدین باید بر نوع و مدت بازی نظارت داشته باشند.

‌بازی‌های کامپیوتری باعث تقویت و رشد اجتماعی-ارتباطی کودک می‌شوند

مهدی تهرانی‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: با رشد تکنولوژی اسباب‌بازی هم رشد زیادی داشته و ورود بازی‌های کامپیوتری در قالب شکل‌های مختلف، باعث شده که کودکان وقت زیادی را به این گونه از بازی‌ها اختصاص دهند.

رئیس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران گفت: واقعیت این است که بازی‌های کامپیوتری هم می‌توانند همان نقش اسباب‌بازی را برای کودک ایفا کنند به این معنا که در این بازی‌ها هم به گونه‌ای رشد اجتماعی و ارتباطی به همراه خلاقیت و کارکردهای شناختی کودک تقویت می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اما استفاده از این بازی‌ها مشکلات خاص خود را به همراه دارد که نیاز به نظارت از جانب بزرگ‌ترها را برای انتخاب نوع بازی و مدت زمانی که کودک صرف این گونه بازی‌ها می‌کند بیش از پیش مطرح می‌سازد. 

تهرانی‌دوست ادامه داد: تعیین و انتخاب نوع بازی‌ها نیز باید با نظارت والدین باشد که آنها می‌توانند در این زمینه از افراد صاحب‌نظر مشورت بگیرند.

رئیس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران بیان داشت: گاهی اوقات دیده می‌شود که خانواده‌ها نظارت کمی در این زمینه دارند و ما با کودکانی مواجه هستیم که با بازی‌هایی سرگرمند که هیچ تناسب سنی با آنها نداشته که این خود، یک عارضه است.

متخصص روانپزشکی کودک و نوجوان تصریح کرد: از طرف دیگر کودک مدت زمان زیادی را صرف این گونه بازی‌ها می‌کند چرا که این بازی‌ها جذابیت زیادی داشته و در کودک وابستگی ایجاد می‌کند که این وابستگی می‌تواند به عنوان یک عارضه، باعث شود که کودک از فعالیت‌های دیگری مانند فعالیت‌های تحصیلی و بازی‌های دسته‌جمعی باز بماند.

رئیس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران ادامه داد: انجام بازی‌های مختلف برای کودک الزامی است به خصوص بازی‌های دسته‌جمعی که در ارتباط با همسالان است و اگر کودک زمان طولانی به بازی‌های کامپیوتری اختصاص دهد از این بازی‌ها باز می‌ماند.

تهرانی‌دوست به والدین توصیه کرد: انجام بازی‌های کامپیوتری در کودکان سنین پایین و زیر سن مدرسه قابل توجیه نیست اما نمی‌توان به عنوان مطلق آن را منع کرد.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: انجام این بازی‌ها با  نظارت والدین، تعیین مدت زمان بازی و نوع بازی منعی ندارد و اگر نوع بازی‌ها به گونه‌ای باشد که کودک بتواند بازی‌ها را تغییر دهد می‌تواند تا حدی مفید باشد.

وی افزود: اگر والدین احساس می‌کنند که نمی‌توانند نظارتی بر مدت، نوع و انتخاب بازی کودک داشته باشند بهتر است این بازی‌ها را برای کودکان تهیه نکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول