اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابراز نگرانی روسیه از طرح‌های جدید ساخت و ساز رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه روسیه از طرح‌های اسرائیل برای ساخت 1200 واحد مسکونی جدید برای یهودیان در سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان ابراز نگرانی کرده و این اقدام را غیرقانونی و غیرقابل قبول ارزیابی کرد.

ابراز نگرانی روسیه از طرح‌های جدید ساخت و ساز رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»،وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو بشدت نگران تصمیم اسرائیل برای ساخت 1200 واحد مسکونی جدید برای یهودیان در کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس شرقی هستند و معتقدند که این تصمیمی کاملا غیرسازنده در آستانه مذاکرات 14 آگوست با فلسطینیان است.

وزیر ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که این رژیم قصد دارد 1200 واحد مسکونی جدید برای یهودیان در سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان ایجاد کند.

در بیانیه رسمی که روز دوشنبه از سوی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، در این رابطه آمده است: اعلام خبر طرح‌های مربوط به ادامه شهرک سازی اسرائیل در سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان که بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی بشمار می‌رود، موجب نگرانی شدید مقامات مسکو شده و روسیه نیز همچون سایر اعضای جامعه جهانی این اقدام را غیرقابل قبول ارزیابی می‌کند. 

علاوه بر این روسیه از هر دو طرف مذاکرات (اسرائیل و فلسطین) انتظار دارد تا در شرایط حساس کنونی که مذاکرات صلح بعد از وقفه طولانی دوباره از سرگرفته شده است، از هر نوع اقدام یک‌جانبه که اعتماد طرف مقابل را از بین ببرد، دست بردارد. ل

چهارشنبه این هفته قرار است در بیت المقدس دور دوم مذاکرات سازش بین طرف فلسطینی و اسرائیلی که اخیرا با وساطت "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا از سر گرفته شده، انجام شود. نخستین دور این مذاکرات در واشنگتن برگزار شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول