اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد خبر داد

اجرای مرحله سوم طرح شبنم از ابتدای شهریور ماه در یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از اجرای مرحله سوم طرح شبنم از ابتدای شهریور ماه سال جاری در این استان خبر داد.

اجرای مرحله سوم طرح شبنم از ابتدای شهریور ماه در یزد

محمدمهدی زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با اجرای مرحله سوم طرح شبنم در استان یزد از ابتدای ماه آینده، مبارزه با کالاهای قاچاق در سطح بازار شدت عمل بیشتری به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: این مرحله از طرح شبنم به منظور شفاف‌سازی گردش و توزیع کالاهای خارجی در بازار و مقابله با عرضه کالای قاچاق اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه بر اساس این طرح، چنانچه کالاهای مشمول فاقد کد رهگیری شبنم باشند، قاچاق محسوب می‌شوند، افزود: علاوه بر ضبط کالا و تشکیل پرونده برای واحد متخلف، فرد خاطی نیز به اداره کل تعزیرات حکومتی برای اعمال قانون معرفی می‌شود.

وی با تاکید بر مقابله جدی با پدیده قاچاق و جلوگیری از عرضه کالاهای بی‌کیفیت به فارس گفت: در راستای انطباق با دستورالعمل‌های ارسالی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با اجرای مرحله سوم طرح شبنم آن دسته از کالاهای وارداتی که فاقد کد رهگیری باشند از بازار جمع‌آوری خواهند شد.

زارع به تشریح مزایای اجرای این طرح در سطح عرضه پرداخت و اضافه کرد: شناسایی دقیق‌تر و برخورد با متخلفان، شناسایی کالاهای غیرمجاز تولید شده و وارد شده از جمله ویژگی‌های اجرای طرح شبکه بازرسی نظارت مردم با نام طرح شبنم است.

وی با بیان اینکه تاکنون اجرای طرح شبنم در دو مرحله صورت گرفته است، گفت: اجرای این طرح از سال 90 آغاز شد که در مرحله نخست در آبان‌ ماه همان سال اجرایی شد.

این مسئول، زمان اجرای مرحله دوم این طرح را اردیبهشت ماه سال گذشته دانست و افزود: لیست کالاهای مشمول طرح در مرحله سوم از نیمه دی‌ ماه سال گذشته ابلاغ شده است تا از ابتدای شهریور ماه اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در این مرحله نیز با نصب بارکد دو بعدی روی گروه‌های کالایی مشمول طرح، امکان تشخیص کالای قاچاق برای مردم فراهم می‌شود.

زارع با اشاره به نظارت جدی و بازرسی مستمر در اجرای این طرح اضافه کرد: بازرسان این سازمان با همکاری بازرسان اصناف برای کنترل و نظارت بر روند عرضه کالا و کدگذاری آن در سطح شهر از ابتدای اجرای طرح حضور دارند.

وی یادآور شد: همچنین طی نشست‌های متعدد با اتحادیه‌ها، ادارات شهرستان‌های استان، نمایندگان کمیسیون‌ مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعزیرات حکومتی و مجامع امور صنفی همچنین اماکن عمومی نسبت به اجرای طرح در زمینه اطلاع‌رسانی موضوع به متصدیان صنفی اقدام و با انجام مکاتبات متعدد با مجریان طرح مذکور برای همکاری و همراهی، اقدامات لازم صورت گرفته است.

زارع یادآور شد: همچنین اجرای گشت‌های مشترک سازمان صنعت و اصناف، راه‌اندازی سامانه الکترونیکی بازرسی و نظارت، تهیه و ارسال فرم‌های خوداظهاری و پذیرش نظرات و پیشنهادات مردم از دیگر اقداماتی است که در زمینه اجرای طرح شبنم در دستور کار قرار دارد.

وی کالاهای مشمول طرح شبنم در مرحله سوم را شامل انواع شوینده‌ها، شیر خشک، قندهای افزودنی، روغن‌ها و چربی‌های خوراکی و غیر خوراکی، کافئین، مواد پروتئینی، غذاهای دریایی، پاک‌کننده‌های صنعتی، انواع چسب‌ها، حشره‌کش‌ها، لوازم الکترونیکی و الکتروموتورها، قطعات خودرو و انواع وسایل روشنایی و برقی دانست و گفت: کالاهای طرح شبنم به طور عمده تولید مشابه داخلی دارند و اجرای این طرح در کنترل واردات و کمک به تولید داخل موثر است.

انتهای پیام/90004/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول