اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نبیه بری: واکنش لبنان به تجاوز تازه اسرائیل شرم‌آور بود

رئیس مجلس لبنان واکنش سرد مقامات لبنان به تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به داخل خاک لبنان را شرم‌آور خواند و گفت از وزیر خارجه خواسته است در این قضیه علیه اسرائیل به شورای امنیت شکایت کند.

نبیه بری: واکنش لبنان به تجاوز تازه اسرائیل شرم‌آور بود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، نبیه بری رئیس مجلس لبنان در اظهاراتی خبری تعامل مقامات کشورش در قبال تجاوز اخیر اسرائیل به منطقه اللبونه در خاک لبنان را شرم آور و سرد توصیف کرد.

بری گفت:واکنش لبنان از سوی گروه ها و احزاب مختلف در پاسخ به تجاوز اسرائیل در سطح مطلوب نبود.

رئیس مجلس لبنان گفت که از عدنان منصور، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور این کشور خواسته است که شکایتی از اسرائیل را به شورای امنیت ارائه بدهد.

نبیه بری در ادامه پرسید: چرا صدایی در محکومیت این تجاوز اسرائیل شنیده نمی شود برای همین است که اسرائیل به خود جرات تکرار چنین تجاوزاتی می دهد.

ژنرال پائولو سییرا فرمانده نیروهای صلحبان بین المللی در جنوب لبنان نیز امروز دوشنبه در اظهاراتی خبری تاکید کرد که نقض خط تماس مرزی از سوی اسرائیل نقض آشکار و خطرناک قطعنامه 1701 شورای امنیت است.

سییرا تاکید کرد که به نیروهای اشغالگر اسرائیلی در این زمینه به شدت اعتراض کرده و خواستار همکاری کامل با کارشناسان یونیفل برای تحقیق درباره این حادثه شده است.

سییرا گفت با توجه به جدیت این موضوع از نیروهای مسلح لبنان نیز خواسته ایم در این زمینه هر گونه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار بدهند.

یک گشتی حامل نظامیان رژیم صهیونیستی سه شنبه شب گذشته با عبور از خط تماس مرزی در منطقه اللبونه تا عمق 400 متری خاک لبنان پیشروی کردند.

در حین نفوذ نظامیان صهیونیست به خاک لبنان انفجاری صورت گرفت که به زخمی شدن سه تن از آنان منجر شد هنوز ماهیت انفجار معلوم نیست و تحقیقات در این باره جریان دارد.

ارتش لبنان احتمال داده است که انفجار ناشی از مین کاشته در این منطقه بوده باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول