اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست میشل سلیمان برای تحقیق درباره تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به خاک لبنان

رئیس‌جمهور لبنان از ارتش و نیروهای صلح‌بان بین‌المللی در این کشور خواست درباره اقدام تازه رژیم صهیونیستی در نقض حاکمیت لبنان تحقیق کنند تا بار دیگر از این رژیم به شورای امنیت شکایت کند.

درخواست میشل سلیمان برای تحقیق درباره تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به خاک لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، رئیس جمهور لبنان امروز جمعه از ارتش این کشور و نیروهای صلحبان سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) خواست درباره اقدام جدید نظامیان رژیم صهیونیستی در نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل تحقیق کنند.

میشل سلیمان گفت: ارتش لبنان و نیروهای یونیفل باید درباره اقدام نظامیان صهیونیست در نقض خط تماس مرزی و ورود غیر قانونی به منطقه مرزی اللبونه تحقیقات کاملی کنند.

سلیمان افزود: باید پرونده کاملی درباره اقدام جدید رژیم صهیونیستی در نقض حاکمیت لبنان و قطعنامه 1701 تشکیل شود تا دولت لبنان از این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.

یک گشتی ارتش اسرائیل چهارشنبه گذشته با نقض خط تماس مرزی در منطقه اللبونه در جنوب لبنان تا عمق 400 متری خاک لبنان وارد شد.

در همین حال ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد در حین ورود غیر قانونی نیروهای گشتی ارتش اسرائیل به داخل لبنان یک انفجار صورت گرفت و تعدادی از نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.

ارتش لبنان افزود: در پی وقوع انفجار ، یگان های ارتش لبنان مستقر در منطقه جنوب به حال آماده باش کامل درآمدند و تدابیر میدانی لازم را برای مقابله حوادث احتمالی اتخاذ کردند.

کمیته نظامی ویژه ای متشکل از نیروهای ارتش لبنان با همکاری نیروهای یونیفل برای بررسی این حادثه و ماهیت انفجار تشکیل شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول