اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

24 مرداد ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی عملیات حرارتی در اصفهان

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین‌المللی عملیات حرارتی مواد گفت: 24 مرداد ماه امسال چهارمین دوره از همایش بین‌المللی عملیات حرارتی مواد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علام مجلسی در اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی عملیات حرارتی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا خان‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از 9 سال گذشته تاکنون این دانشگاه نسبت به برگزاری همایش‌های تخصصی در اصفهان اقدام می‌کند، اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته فراخوان برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی عملیات حرارتی مواد و دومین همایش بین‌المللی مواد جدید و پیشرفته در اصفهان اعلام شده است.

وی به تعداد مقاله‌های ارسال شده به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و ادامه داد: حدود 600 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که 17 مورد از این مقاله‌ها از کشورهای دیگر و بین‌المللی بوده است.

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین‌المللی عملیات حرارتی مواد با بیان اینکه 187 مقاله از مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه این همایش تأیید شده است، تصریح کرد: 100 مورد از این مقاله‌ها به صورت شفاهی و 87 مقاله دیگر نیز به صورت پوستر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه 24 مرداد ماه امسال چهارمین دوره از همایش بین‌المللی عملیات حرارتی مواد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علام مجلسی در اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این همایش و کنفرانس طی سه روز برگزار می‌شود.

خان‌زاده با اشاره به اینکه روز نخست برگزاری این کنفرانس بازدید از فولاد مبارکه صورت می‌گیرد، تاکید کرد: روز دوم نیز این همایش با حضور ارائه‌دهندگان مقاله با حضور اساتید برجسته کشوری و بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سوم این کنفرانس نیز کارگاه‌های آموزشی با حضور شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود، افزود: مقاله‌هایی از شرکت‌های صنعتی مختلف استان به این کنفرانس ارائه شده است، البته دانشجویان شرکت‌کننده در این کنفرانس نیز پژوهش‌ها و تحقیقات خود را در دل صنعت انجام داده‌اند.

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین‌المللی عملیات حرارتی مواد با تاکید بر اینکه ارائه مقاله‌های دانشجویان به این کنفرانس نیز بدون حمایت‌های واحد‌های صنعتی امکان‌پذیر نیست، گفت: در این کنفرانس سه سخنران کلیدی بین‌المللی سخنرانی می‌کنند.

وی با اشاره به سخنرانان این کنفرانس اظهار کرد: پروفسور ایتو از ژاپن، دکتر عزیزی از آمریکا و راشید از پاکستان از سخنرانان این کنفرانس هستند.

خان‌زاده با بیان اینکه عملیات حرارتی جوشکاری، عملیات حرارتی و شبیه‌سازی و عملیات حرارتی و مهندسی سطح از محور‌های چهارمین همایش بین‌المللی عملیات حرارتی مواد است، ادامه داد: مواد جدید، مواد بیو مواد، کامپوزیت‌ها و مواد هوشمند نیز از محور‌های دومین همایش بین‌المللی مواد جدید و پیشرفته است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت بخش صنعت با این دانشگاه از مهم‌ترین ویژگی این کنفرانس به شمار می‌رود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد علامه مجلسی به عنوان حمایت‌کننده مالی این کنفرانس است، اما 70 درصد از هزینه‌های این کنفرانس از ارائه‌دهندگان مقاله به این کنفرانس دریافت می‌شود.

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین‌المللی عملیات حرارتی مواد با اشاره به اینکه حدود 40 درصد از هزینه‌های برگزاری این کنفرانس نیز از منابع پژوهشی این دانشگاه پرداخت می‌شود، اضافه کرد: در مجموع حدود 50 میلیون تومان برای برگزاری این کنفرانس هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در زمینه علم نانو است، تاکید کرد: همچنین ایران یکی از قطب‌های نانو در دنیا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول