اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علامه مجلسی:

برخی واحدهای دانشگاه آزاد هیئت علمی ندارند/پژوهش‌ها برای تولید ثروت تجاری‌سازی شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علامه مجلسی با تاکید با تاکید بر اینکه تمام واحد‌های دانشگاه آزاد دارای تمام امکاناتی همچون هیئت علمی نیستند، گفت: تلاش کرده‌ایم که از پژوهش‌های این دانشگاه در حوزه صنعت استفاده کنیم.

برخی واحدهای دانشگاه آزاد هیئت علمی ندارند/پژوهش‌ها برای تولید ثروت تجاری‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسن قیصریان ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در برخی از مواقع به صورت مجزا در میان واحد‌های خود در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: همچنین این دانشگاه در برخی از مواقع نیز در رتبه‌بندی جهانی در میان مجموعه‌های دیگر ارزیابی می‌شود.

*‌ حدود 400 واحد دانشگاه آزاد در کشور فعال است

وی با بیان اینکه در سطح کشور حدود 400 واحد دانشگاه آزاد وجود دارد، اضافه کرد: شاید تنها 100 مورد از این واحد‌ها در سطح کشور مطرح باشند و سایر واحد‌های دانشگاهی در رشته‌های کاردانی و محدود فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علامه مجلسی با تاکید بر اینکه تمام واحد‌های دانشگاه آزاد دارای تمام امکاناتی همچون هیئت علمی نیستند، تصریح کرد: بار اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی دوش 100 واحد دانشگاهی مطرح و شاخص موجود در سطح کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 2010 ایران از نظر تولید علم رتبه 19 را در سطح دنیا داشته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که رتبه ایران در زمینه تولید علم در سال‌های آینده به رتبه چهارم برسد.

قیصریان با بیان اینکه در صورتی که اگر مسئولان از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند، تولید علم می‌تواند خودش را در عرصه‌های دیگر نشان دهد، تاکید کرد: ظرفیت‌های ویژه و مطلوبی در زمینه تولید علم در سطح کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه رتبه ایران در زمینه تولید علم ممتاز است، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی باید با کمک رسانه‌ها و مسئولان از این فرصت طلایی به صورت حداکثری استفاده کند و پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌ها باید تجاری‌سازی شود.

*‌ تجاری‌سازی پژوهش‌ها برای تولید ثروت مورد استفاده قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علامه مجلسی گفت: مسئولان باید با استفاده از تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاهی در راستای تولید ثروت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی علامه مجلسی در سال 1372 راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: از سال 1380 تاکنون نیز مسئولیت این دانشگاه را به عهده گرفته‌ام.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علامه مجلسی با بیان اینکه ایجاد زیر‌ساخت‌های پژوهشی در دانشگاه از مهم‌ترین رویکرد‌های فعالیتم در این دانشگاه است، ادامه داد: تلاش کرده‌ایم که از پژوهش‌های این دانشگاه در حوزه صنعت استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه درصدد افزایش تعامل خود با حوزه‌های صنعتی تلاش می‌کند، تصریح کرد: برگزاری همایش‌های مختلفی در حوزه صنعت از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این دانشگاه در راستای افزایش تعامل خود با حوزه صنعت به شمار می‌رود.

*‌ دانشگاه آزاد علامه مجلسی درصدد افزایش تعامل خود با صنایع است

قیصریان با بیان اینکه این دانشگاه‌ها اقدامات مثبتی در راستای افزایش تعامل خود با واحد‌های صنعتی مانند فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، شرکت برق منطقه‌ای، شرکت آب منطقه‌ای و صنایع دفاع انجام داده است، اضافه کرد: اکثر پژوهش‌های دانشگاهی صورت گرفته در حوزه واحد‌های صنعتی به صنایع بزرگ اختصاص دارد، چرا که به صورت معمول واحد‌های صنعتی بزرگ دارای بودجه‌های تحقیقاتی هستند.

وی با اشاره به اینکه با استان‌هایی مانند یزد، خوزستان، تهران و اردبیل تعاملاتی برقرار کرده‌ایم، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید با تعامل با واحد‌های صنعتی بر روی فاز تجاری‌سازی طرح‌ها و پژوهش‌ها فعالیت کنند و باید پژوهش‌های صورت گرفته را به تجاری‌سازی تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علامه مجلسی با تاکید بر اینکه تعاملاتی در راستای استفاده از طرح‌های پژوهشی با شهرک علمی و تحقیقاتی صورت گرفته است، افزود: این دانشگاه در زمینه رشته‌های خاص مانند برق، مکانیک، کامپیوتر و مهندسی شیمی با تمام گرایش‌های آنها فعالیت می‌کند.

*‌ دانشگاه آزاد علامه مجلسی تخصصی است

وی دانشگاه آزاد علامه مجلسی را یک دانشگاه تخصصی دانست و گفت: از حدود 9 سال گذشته تاکنون ظرفیت‌ها و بستر‌هایی برای استفاده از طرح‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی در بخش صنایع در این دانشگاه ایجاد شده است.

قیصریان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی عملیات حرارتی توسط این دانشگاه در اصفهان اظهار کرد: این همایش از حدود 9 سال گذشته تاکنون در سطح ملی و بین‌المللی در اصفهان در حال اجرا بوده و با برگزاری این همایش‌ها بستری برای تعامل میان جامعه دانشگاهی با صنعتگران ایجاد شده است.

وی به برگزاری این همایش یک سال در سطح منطقه‌ای، چهار سال در سطح ملی و چهار سال نیز در سطح بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: هر ساله دانشگاه آزاد واحد علامه مجلسی میزبان شرکت‌کنندگان از سراسر کشور و سایر کشور‌های شرکت‌کننده بوده است و دانشگاه‌های سراسر کشور نیز در راستای برگزاری این همایش با این دانشگاه مشارکت دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علامه مجلسی با تاکید بر اینکه طی چهار سال گذشته استقبال بین‌المللی از این همایش بیشتر و بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال 17 مقاله از کشور‌هایی مانند عراق، کره جنوبی، الجزایر، کانادا، آمریکا، هند، پاکستان و ژاپن به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

*‌ برگزاری کنفرانس بین‌المللی مکانیک در سال گذشته

وی با بیان اینکه در سال گذشته کنفرانس مکانیک را در سطح بین‌المللی برگزار کرده‌ایم، اضافه کرد: در سال گذشته دو هزار و 500 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که به دلیل محدودیت مکانی تنها 600 مورد از این مقاله‌ها پذیرش شد.

قیصریان با اشاره به برگزاری کنفرانس برق در بهمن ماه امسال توسط این دانشگاه تاکید کرد: از پنج سال گذشته تاکنون دانشگاه آزاد واحد علامه مجلسی سه مجله علمی ـ پژوهشی دارد که دو مجله برق و مکانیک این دانشگاه به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

وی به تحصیل سه هزار و 400 دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: حدود 600 نفر از این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/63004/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول